Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iFill i ny version

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

tänkte bara nämna att jag (TwoSailors Network) började utvecklar iFill igen. Eftersom Griffin (som hade exklusiv-distribution) har slutat med supporten så fick jag många frågar om iFills framtid.

iFill finns på iFill - Contact och man kan testa den 4 veckor gratis.

/Andreas

Vad är iFill?

Ursprungligen av greenone:

Vad är iFill?

Undrar faktist detsamma

iFill är...

... ett program som laddar gratis musik direkt till din iPod. Gå till http://ifill.twosailors.net för mer information.

Men kort sagt tankar iFill ner radio streams till din iPod. Inbyggt finns ca. 1000 av de populäraste stationer men vilken mp3 stream som helst fungerar. Istället för lagrar musik först i iTunes och synca sen använder iFill din iPod direkt.

Fördelen med det är att du har två "klasser" av musik: 1) dina egna låter - bra sorterad och kanske köpt. Och 2) iFill låter som finns direkt på din iPod. Mer som temporära titlar som du lyssnar lite och sen kasta de.

Idéen är att man inte behöver spara titlar om det finns hur mycket som helst att tanka ner. Gratis och legalt så klart (radio stationer betalar royalties och du fördröja bara ljuden).

Jag använder iFill t.ex. när jag ladda min iPod nano under natten med två stationer och så har jar 16 timmar ny musik varje dag.

/Andreas

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-05 20:44

Är detta en variant/konkurrent till PopCatcher?

Popcatcher fungerar bara "så där" med iPods (max. 99 songs, t.ex.). Plus att det är hårdvara. Men i princip gör den samma sak som iFill.

Kan man bara tanka radiostationer eller kan man tanka in enskilda radioprogram från t ex P3?

Om P3 har en mp3 stream på nätet så gå det bra med iFill. Men P3 är inte mer direkt i iFill pga antal aktiver listeners är för lite...

Bäst att laddar ner iFill and testa själv.

/Andreas

1
Bevaka tråden