Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail krånglar med attachments (leopard)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem med attachmets i mailen, när jag bifogar en fil så öppnar den två mail ett med den bifogade filen och ett tomt... när jag sedan försöker kasta eller skriva över den bifogade filen så används den av ett program (mail) så jag måste avsluta mail för att kunna kasta/skriva över filen... nån annan som har detta problem? eller har en lösning?

Jag kör leoparden…

Prova att välja "ren text" istället för "formaterad text" i Mails inställningar under fliken "skriva".

Det löste problemet för mig. Sedan har jag kunnat återgå till formaterad text utan att det kommit tillbaka (än). Det finns en trådar om detta i Apples diskussionsforum vill jag minnas.

Det hjälper inte... samma fel du har inte nån länk till apples forum om detta ?

Hittade problemet, hade mailtags installerat och avinstallerade det...
viiiiipppssss så funkar det som det skall

edit: du hann före...

Jag hittar tyvärr inte igen den diskussion där jag såg tipset. Här är någon med liknande problem (tror jag) men lösning saknas.

Pröva att

Prova att stänga mail och flytta filen ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist till papperskorgen och starta mail igen.

Alla dina inställningar försvinner men du kan i alla fall testa om felet kvarstår. Om inte så var filen trasig och du får knappa in alla inställningar igen. Annars kan du lägga tillbaka plist-filen och fortsätta felsökningen.

Mail-strul med bifogade filer med svenska tecken

Jag har uppmärksammat ett problem med bifogade filer med svenska tecken. Jag lånar den här tråden.

Kollegans dator började plötsligt lägga till tecken efter filtillägg så mottagaren får en okänd fil. Istället för .pdf kan det t ex vara .pdf0.

Jag googlade fram en diskussion om det här problemet och med hjälp av den kunde vi konstatera att det är filer med svenska tecken som är problemet.

Felet ska tydligen ha smygit sig in med 10.5.2. Vi uppdaterade kollegans dator till 10.5.3 men felet består. På min dator med 10.5.3 har jag inte det här problemet.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag har uppmärksammat ett problem med bifogade filer med svenska tecken. Jag lånar den här tråden.

Kollegans dator började plötsligt lägga till tecken efter filtillägg så mottagaren får en okänd fil. Istället för .pdf kan det t ex vara .pdf0.

Jag googlade fram en diskussion om det här problemet och med hjälp av den kunde vi konstatera att det är filer med svenska tecken som är problemet.

Felet ska tydligen ha smygit sig in med 10.5.2. Vi uppdaterade kollegans dator till 10.5.3 men felet består. På min dator med 10.5.3 har jag inte det här problemet.

Filer med åäö i namnet. Läs mer här:

http://www.99.se/apple-programvara/238189-pdf-er-skickade-via-mail-blir-pdfta-ist-llet-f-r-pdf.html

1
Bevaka tråden