Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se-mall för iPhone

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.kent.nu/nyhet.asp?id=94

"Även forumet finns i en version som är anpassad för iPhone / iPod touch."

Bygger inte deras forum på samma format som detta?
Vore schysst att göra detsamma med detta.
Vad säger ni?

Funderade på samma sak idag när jag slöläste 99 på min iPhone. Det fungerar, men är lite omständigt att behöva zooma och liknande.

*bump*

Varför kan inte någon ansvarig svara på detta?

Senast redigerat 2008-04-13 20:25

Den som är mest ansvarig sitter just nu väldigt upptagen med jobb och hinner antagligen inte fundera så mycket på anpassning av 99.se just nu.

Naturligtvis borde 99 gå i bräschen här, men hellre att det blir bra än att det sker snabbt.

Eller?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-13 22:25

Hade varit perfekt med en anpassad version för iPhone/touch.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 22:26
Ursprungligen av ohennig:

Den som är mest ansvarig sitter just nu väldigt upptagen med jobb och hinner antagligen inte fundera så mycket på anpassning av 99.se just nu.

Naturligtvis borde 99 gå i bräschen här, men hellre att det blir bra än att det sker snabbt.

Eller?

Så du menar att de ansvariga har ett liv utanför 99 också

Håller med dig, hellre bra än snabbt!

Ursprungligen av theplague:

http://www.kent.nu/nyhet.asp?id=94

"Även forumet finns i en version som är anpassad för iPhone / iPod touch."

Bygger inte deras forum på samma format som detta?
Vore schysst att göra detsamma med detta.
Vad säger ni?

Det vore grymt - borde finnas någon som tagit fram ett liknande "skin". Att skriva om det från scratch vore rätt omfattande. Ska se om jag hittar något på vbulletin.com.

Notering: Hittade följande citat på kent.nu forumet:
"Jag har kodat om iPhone-sidan helt så det är en väldigt liten sida rent kodmässigt. Tyvärr är jag inte så haj på xhtml så det är vanlig ful-html som gäller. Jag har heller inte lagt kraft på att göra den lika snygg som andra iPhone-sidor (hej Facebook).

Finns det någon som vill koda om sidan i xhtml och kanske lägga lite snygg form på den så är ni välkomna att höra av er.!

"

Hittade något här: http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=171947

Ska se om jag hittar något ännu bättre.

Kul att höra att ni börjar ta tag i det.
Ser fram emot att se hur det blir.

Om det är någorlunda lätt att fixa kanske man kan "slänga in" det med ganska kort varsel. Annars lägger jag det till version 1.5 av 99.se.

Vi har väntat hur länge som helst på nästa stora release av vBulletin och nu luktar det lansering inom kort - den senaste versionen är "release candidate 3" så en officiell version kan inte vara långt borta.

Uppdatering

- vBulletin 3.7 släpps nästa vecka!
- Jag har uppdaterat vår Quadcore server så att vi är redo för uppdateringar.

- Jag har inte hittat något bra iPhone-skin ännu men jag fortsätter jaga.
- iPhone är 3:e största plattform som besöker 99.se. Hela 2.5% eller 7.495 besök senaste månaden, det är fler än antalet Windows-användare med Internet Explorer, helt galet!

Ang sista punkten, visst är det suveränt och verkligen en stor anledning till att få till det där skinnet så snart som möjligt. Kan tänka mig att procenten ökar ytterligare rätt skapligt med det.
Men ska man vara ärlig så använder väl typ ingen Internet Explorer längre?
Firefox har ju visat sig vara överlägset på de flesta punkter.
Gillar jobbet ni gör!

Jo, gissa om den siffran går i höjden när a) m.99.se finns b) iPhone säljs i Svedala.

Inga nyheter på den här fronten?`

Ursprungligen av theplague:

Inga nyheter på den här fronten?

Jag har inte hittat något bra skin (gratis eller till salu) så det verkar som om man får sätta sig och koda om det själv.

Ursprungligen av Björnström:

Jag har inte hittat något bra skin (gratis eller till salu) så det verkar som om man får sätta sig och koda om det själv.

Gör ett ordentligt som du kan sälja runt sedan då:-)
Ser fram emot när det blir av iaf.

På kentforumet har man nyligen gjort en uppdatering med en "iPhone-stil" som val(nere i vänstra hörnet).
Är inte detta något man är ute efter hit?

Jag förstår egentligen inte problemet, om man surfar in till forumet via iPhone så kan väl alla annonser och "dylikt" försvinna, för jag kan inte tänka mig att folk klickar på annonser när man surfar via iPhone.

Nä, nu ligger jag på här! Nu måste vi göra något åt det här! Kan jag hjälpa till? Jag kan inte mycket om webdesign, men ändå!

Ursprungligen av henkebarn:

Nä, nu ligger jag på här! Nu måste vi göra något åt det här! Kan jag hjälpa till? Jag kan inte mycket om webdesign, men ändå!

Det som ska göras är inte svårt tekniskt men tidsödande. Vbulletin består av cirka 400st olika mallsidor som är inflätade i varandra. Det som behövs göras är att skapa ett nytt skin som använder 320 pixlars bredd och som är väldigt avskalat men ändå användbart.

Behövs kunskap i HTML, CSS och Javascript.

Jag hade tänkt anlita en av våra underkonsulter att göra jobbet i samband med 99.se 1.5 uppdateringen som var lite för avancerad för att jag själv skulle fixa det. Vi hade "tur" och fick en massa sommarjobb på Mantaray som hamnade först i kön bara.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 02:03

Du tror inte att man skulle kunna skapa en web app för 99.se istället? En flik för nya inlägg, och en för att bläddra runt nya/olästa trådar.

Fast nu tänkte jag såklart inte på allting.

Vad synd att det känns som att 99.se kommer bli sist med en iPhone anpassad sida, tillochmed Aftonbladet hann före.

Vi borde varit först i Sverige.

Jag har duktiga vänner (som faktiskt blivit erbjudna utav Apple att arbeta med iPhones gränssnitt ) som kanske kan hjälpa oss.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 14:58

Wow, det låter superbra! Om Apple ville ha deras hjälp så kan ju inte 99 säga nej till det direkt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-10 15:08

Tycker det fungerar bra att surfa in på 99.se som det ser ut idag (om man är inloggat och slipper reklamen) men en iphone sida skulle ju inte direkt göra upplevelsen sämre

Blivit erbjudna av Apple att arbeta med iPhones gränssnitt? Nu får du allt säga B.

Ursprungligen av thevil:

Blivit erbjudna av Apple att arbeta med iPhones gränssnitt? Nu får du allt säga B.

De är duktiga utvecklare helt enkelt. Några av dem vann nyligen värdens största tävling i webbutveckling. Reklamfeber - Svenskar vinnare av vrldens strsta webbkreatrstvling

Ursprungligen av henkebarn:

De är duktiga utvecklare helt enkelt. Några av dem vann nyligen värdens största tävling i webbutveckling. Reklamfeber - Svenskar vinnare av vrldens strsta webbkreatrstvling

Vad kul! (Det är förstås lite jippo över såna där live grejer.)
Kan du inte be någon av dem skriva lite om vad som hände med Apple iPhone Ui grejen?

Haha, de ska ju kanske ha något att säga till om också?

De har tackat nej, helt enkelt. Så de är inte delaktiga i Apples utveckling. Jag fick svar från en nyss (som inte var med i webbkreatörstävlingen) och han har inte tid. Ska kolla med de andra vid tillfälle

Bevaka tråden