Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva åäö i lösenord fält i nätverk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Lösenordet på ett trådlöst nätverk på mitt jobb har ÅÄÖ i sig. Och tydligen går de inte att skriva ÅÄÖ på macen i lösenords fältet. Av någon kass anledning. De på Macforum säger att de är så för att det bara är i Norden där vi har ÅÄÖ på våra tangentbord. Men jag hävdar att detta måste gå att lösa.. Någon som vet hur?

Mvh
Simon

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-04 02:28

\\ ÞŁŒ↑Ħ¥ÐŁ ← massa tekken
--- användare e i o f s dumma i huvet ox vill ha manöverpråbläm som inlogg

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-06-04 05:48

Och vad betyder det?

Kommer nu inte ihåg exakt varför det inte funkar med åäö men byt lösenord till något UTAN å,ä eller ö. Om det nu beror på UTF-8 eller något annat så blir det bara bekymmer med svenska tecken. Det gäller både användarnamn och lösenord tror jag. Det finns också andra man bör undvika och jag har för mig att det står i hjälp-dokumentationen vilka tecken man skall undvika.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-04 07:43
Ursprungligen av simongunnarsson:

Lösenordet på ett trådlöst nätverk på mitt jobb har ÅÄÖ i sig.

Det är lite olyckligt då standarden/specen inte tillåter nationella tecken. Men verktyget tillåter dessvärre dessa i allafall.

Ursprungligen av simongunnarsson:

Och tydligen går de inte att skriva ÅÄÖ på macen i lösenords fältet. Av någon kass anledning.

Den är nog inte kassare än att Apple har lagt in en kontroll på tillåtna tecken i inmatningsfältet. Smart och korrekt, om du frågar mig.

1
Bevaka tråden