Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla iphone till pioneer bilsterio?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-03 16:42

Har nyligen skaffat mig en Pioneer deh 7900 med usb uttag, så jag tänkte att man kanse kunde koppla in en vanlig ipod sladd till usb uttaget och köra den vägen, eftersom den skall vara ipod kompartibel, men det värkar inte fungera. Spelaren hittar inte riktigt iPhonen, utan stannar på "format read" och sedan händer inget. Det enda som händer är att den blir laddad, men någon musik blir det inte i högtalarna.
Så nu undrar jag om man måste skaffa en speciell sladd (CD-I200 Pioneer Car Accessories - In Car Entertainment), som man istället kör in direkt i sterion,istället för att gå egenom USB?
Är det någon som har en Pioneer sterio som är ipod kompartibel med usb port som vet om man kan köra musik via USB med iphone?

Tacksam för svar

Jag har en Pioneerstereo också med iPodkoppling och den fungerar öht inte alls med iPhone utan meddelar att det är ett tillbehör som inte fungerar och därmed basta.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-13 14:13

mm, fick som svar från pioneer att alla ipods och iphones som är nyare än augusti 2007 fungerar inte alls, vilket jag totalt missat när jag köpte stereon. Finns inga uppdateringar till deras stereos heller så det är inte mycket man kan göra åt saken, enda du kan göra är att köra musiken via Aux kabel, men då får man ju styra iphonen manuellt

1
Bevaka tråden