Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari luras som Explorer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-06-03 09:26

Hej!
Någon som vet om någon pluggin till Safari som gör att den fungerar som Explorer, det är nämligen så att många webtjänster endast fungerar med Explorer, har för mig att jag läste om något sådant i Macworld.
Jag vill inte låta iTavd få rätt att man måste ha en PC
//Kai

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 09:31

I safaris inställningar aktivera developer inställningen så får du en extra meny där du kan välja vilken browser safari ska identifiera sig som.

//Rob

Senast redigerat 2008-06-03 11:21
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-06-03 11:03
Ursprungligen av Robo-X:

I safaris inställningar aktivera developer inställningen så får du en extra meny där du kan välja vilken browser safari ska identificiera sig som.

//Rob

Hej!
Jag hittar det inte i Inställningar, vart mer exakt finns den inställning?
//Kai

Förutsatt att du har en någorlunda ny version (vet inte om det dök upp i 3 eller 3.1):

Safari->Inställningar->Avancerat->Visa utvecklarmenyn i menyraden

Om du har en tidigare version så kan du få fram menyn genom ett terminalkommando

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 11:22

Du måste ha Safari 3.x. Annars kan du fram menyn med kommandot som Hagelin skrev.

//Rob

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-06-03 13:11

Tack för hjälpen!

Ursprungligen av kailun:

Någon som vet om någon pluggin till Safari som gör att den fungerar som Explorer

Tänk på att Safari aldrig till 100% kan fungera som Explorer. Den kan "presentera sig" som Explorer, och därmed släppas in på sajter som enbart tillåter Explorer. I många lägen räcker detta, men det är inte säkert att alla funktioner på sajten fungerar.

1
Bevaka tråden