Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag hatar att jaga servicetekniker...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dag idag eller åtminstone förmiddagen kommer högst troligt gå åt till att jaga servicetekniker som inte gör sitt jobb.
Det är, ursäkta, fan det värsta jag vet.

Det är anmält enligt alla konstens regler till rätt telefonnummer.
Men inte fan kommer det någon tekniker. Morr.

Som det är nu står 4 av 6 skrivare på företag jag hjälper.
Den första gav upp 20 maj och den sista 29 maj. Den 29 maj sas det att en tekniker senaste skulle vara hos mig den 30 maj.

Vad ska jag säga till dessa för att de ska komma hit?
Måste jag åka och kidnappa en servicetekniker?

Jag hatar att jaga folk som inte gör sitt jobb.
Jag hatar att jaga folk som inte gör sitt jobb.
Jag hatar att jaga folk som inte gör sitt jobb.

Skrivarfolk i allmänhet verkar rätt sega tycker jag. Fick en ny skrivare levererad för 1-2 veckor sen, dom tog med sig den gamla skrivaren utan att flytta över brevlådor, utskrifts-ID'n och liknande, så nu står det en ny fin skrivare där, som visserligen går att skriva ut på men det är ju inte som det ska vara.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-03 09:28

Jag hatar att bli jagad av kunder som inte fattar att dom inte är ensamma Så nu skall jag bli svetsare i stället!

Men dom måste ju ändå kunna meddela läget tycker jag, istället får man inte veta nåt alls.. Inte bra.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-03 10:22

Kan ju inte yttra mig i just detta fall men väldigt ofta har man gett en dag/tid då man skall höra av sig men kunderna ringer ändå, ofta många gånger, innan och jagar en. Förstå hur många timmar det går åt på en vecka att svara i telefon och förklarar att man inte är klar/har börjat utan att det blir då man sagt det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 22:37

Tekniker är i 9 fall av 10 arbetsskygga och otrevliga människor. Ofta har de väldigt dålig social kompetens också. Undanflykter och ett ständigt skyllande på andra är vanligt. Ända som är värre är hantverkare och bilmekaniker.

Satt i telefon idag med en person som sluddrade sig igenom samtalet. Första meningen gick att höra men sedan var det bara ett ända sludder. När jag påpekade att jag inte hör vad han säger och att han får tala tydligare lade han på.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-01 09:32

Känner igen fenomenet, har haft det på mitt sommarjobb rätt mycket, just den negativa arbetsinställningen och dåliga moralen. Dock är de flesta riktigt trevliga när man sitter i kafferummet och snackar massa skit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 10:43
Ursprungligen av High|ander:

Känner igen fenomenet, har haft det på mitt sommarjobb rätt mycket, just den negativa arbetsinställningen och dåliga moralen. Dock är de flesta riktigt trevliga när man sitter i kafferummet och snackar massa skit

Japp, så fort man inte pratar jobb så. Men det är ju lite tokigt att ha det så.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-03 23:51
Ursprungligen av acke:

Tekniker är i 9 fall av 10 arbetsskygga och otrevliga människor. Ofta har de väldigt dålig social kompetens också. Undanflykter och ett ständigt skyllande på andra är vanligt. Ända som är värre är hantverkare och bilmekaniker.

Satt i telefon idag med en person som sluddrade sig igenom samtalet. Första meningen gick att höra men sedan var det bara ett ända sludder. När jag påpekade att jag inte hör vad han säger och att han får tala tydligare lade han på.

Skulle nog säga att jag har den andra uppfattningen, att de som vill ha service tror att dom är ensamma med problem, att dom är centrum av världen och att just deras dator/ipod/skrivare etc är det mest ovärderliga pryl/arbetsredskap som finns, och att vi tekniker skall jobba dubbelt så mycket som dom själva. Hur kan man annars förklara att dom kan ringa mitt i natten för att fråga hur det går med reparationerna!

Ett vänligt tips, är ditt liv/jobb helt avhängigt av din dator eller liknande. SKAFFA EN BACKUP!

Eftersom ni tycker att vi inte klarar jobbet kanske ni skall bli servicetekniker själva.

Själv har jag flera datorer, och även bilar, just för att jag vet att dom kan gå sönder och att det kan ta tid att laga.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-01 10:10

Vi har skrivare från Office Network på jobbet, det tog dom 2 månader att installera en ny multifunktionsskrivare hos oss från att dom ställde den här på kontoret tills att den var färdiginstallerad. Förstår precis vad du menar.

1
Bevaka tråden