Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer med musik på iPod:en då iTunes inte längre hittar den?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-06-02 01:12

Jag har sökt, men hittade ingen tidigare tråd om just detta, hoppas inte att det är en repost.

Efter diverse dataproblem ligger all min musik nu på en ny hårddisk. Jag väntar på en ny bärbar och tänker inte lägga till all musik igen i Itunes förrän dess, men vill gärna ha in den nya musik jag köpt så länge.

Frågan är, vad händer med låtarna som får ett utropstecken till vänster då jag pluggar in iPoden? I tidigare versioner upplevde jag att den musiken försvann från iPoden (vilket skulle innebära nästan hela biblioteket, något jag inte vill). Jag vill alltså kunna plugga in iPoden och lägga till den nya musiken via iTunes utan att tappa den gamla musiken som iTunes inte längre kan hitta. Är det jag som är korkad och är det bara att plugga in den?

Riktigt tacksam för all hjälp jag kan få.

Det är ju mjukvarufel i Ipoden (förmodligen pga dina tidigare datorproblem) som gör att den inte längre hittar musiken. Det är alltså länkningen mellan Ipodens spelare (och Itunes) och de fysiska filerna som mögat ur. Musiken ska finnas kvar om du vill rädda den från Ipoden. (Men det verkar du inte behöva.)
Av egen erfarenhet kan du lägga in ny musik som kommer att fungera, men musiken med utropstecken är borta för nuvarande Ipod-installation. Du måste förr eller senare ominstallera Ipod-programvaran och lägga in musiken på nytt...

1
Bevaka tråden