Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar inte headset till iMac?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-02 18:49

Hej!

Köpte ett headset för att köra med Skype. Men märker dock att datorn inte slår om till den microfonen utan kör vidare med den inbyggda i datorn. Däremot känner den av hörlurarna.

Way 2 go round this?

fredrik

Jag tror inte du har en mikrofoningång på din dator, utan enbart en line-in som kräver mycket starkare signal.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-02 19:00

Antingen skaffar du en liten mellanförstärkare eller också försöker du byta till ett USB-headset.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-02 21:38

Eller köp detta usb-ljudkort som fungerar perfekt i OSX.
USB-ljudkort för headset 149:-
Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-02 21:58

Smart lite grej måste jag tillstå.

Clas Ohlson har en liknande, med en liten sladd också som kanske gör det lättare att ansluta flera USB-tillbehör om de kontakterna sitter tätt.

Clas Ohlson Internetbutik - Allt för en enklare vardag

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-03 11:18
Ursprungligen av Taz_1999:

Clas Ohlson har en liknande, med en liten sladd också som kanske gör det lättare att ansluta flera USB-tillbehör om de kontakterna sitter tätt.

Clas Ohlson Internetbutik - Allt för en enklare vardag

Men det där är ju inget USB ljudkort, det är bara en ljudkontroll som kräver att man har både ljud in & ut. Nifo har ju inte ljud in på sin burk.

Men du kan kombinera dom två.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 12:40
Ursprungligen av Taz_1999:

Clas Ohlson har en liknande, med en liten sladd också som kanske gör det lättare att ansluta flera USB-tillbehör om de kontakterna sitter tätt.

Clas Ohlson Internetbutik - Allt för en enklare vardag

Den där ger dock bara monoljud in.

Om Nifo har USB så kan man med den där prytteln få en ljud in också. Promise! Fungerar alldeles utmärkt i min dator.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-03 12:50

Hmm, första gången jag klickade på den länken kom jag inte till USB dongeln, utan till en helt annan sida. Det var därför jag skrev som jag gjorde.

Ursprungligen av Creops:

Hmm, första gången jag klickade på den länken kom jag inte till USB dongeln, utan till en helt annan sida. Det var därför jag skrev som jag gjorde.

Ah, jo, det var en annan länk från början, sorry.

Ett annat alternativ är Hercules 5.1 USB Muse Pocket LT (250 kr). Plockade upp en sån till min mamma för användande med en MacBook och har inte hört några klagomål.

Senast redigerat 2008-06-03 13:38
  • Medlem
  • 2008-06-03 22:48

Tack för infon. Blev bara lite spak när jag insåg att det inte gick att köra vanlig mic (passivt) i min iMac. Ska kolla och jämföra lite alternativ. Tack för hjälpen!

fredrik

1
Bevaka tråden