Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup till nätverket?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-01 20:55

Hur bör jag på bästa och smidigaste vis ta veckovis backup på min data genom att lägga upp det på nätverket?

Finns det speciella programvaraor som plockar ihop de filer som är viktiga, de som är uppdaterade?

Kanske går det att på något vis synkronisera mot nätverket? Så om man tappar iBooken golvet någon dag, så kan man plugga in en ny veckan efter och få tillbaka data sen förra gången datorn var kopplad till nätverket? Vore ju skitsmidigt.

Nå, vad tycker ni jag ska göra? Vill inte tappa allt nu när jag byter till bärbart :/

  • Oregistrerad
  • 2003-01-01 21:46

Jag använder Synchronize! Pro X när jag gör backup. Har för mig att det finns en funktion att den skall spegla efter ett schema. Finns säkert något man kan göra åt saken i terminalen om man gillar att hacka. Vet inte om inlägget är till någon hjälp, men lycka till...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-01 22:56

Bra tips, kan nog fungera ganska bra. Har ni några övriga erfarenheter?

Jag har själv fastnat för Backup Toolkit, men de flesta program i den här klassen klarar nog det du efterfrågar. Sök på backup på versiontracker så ser du alla alternativ som finns.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-02 15:42

När jag lägger över på windowsdatorn läggs det även öven en dold kopia med en punkt innan filnamnet, någon aning om vad detta är?

1
Bevaka tråden