Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

På sommaren blir jag en ekorre...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På sommaren blir jag en ekorre som bara vill samla på mig allt det fina och spara till höst och vinter. Synen av alla fina blommor, ljudet av kvittrande fåglar, känslan av sol på min hy, smaken av rinnande glass, känslan av förväntan...

Jag blir som en fånig naturromantiker som sitter och stirrar en kvart på en vacker blomma. Känner mig som en statist i Bergmans Sommarnattens leende.

Försöker ta foto att spara till vintern, samlat på snäckor och har tom spelat in vågskvalp på min mobiltelefon.Hur gör du för att samla på sommarminnen ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 20:29

, jag har precis satt mig efter ha rullat 600 m2 gräsmatta, vad jag än kommer att samla på mig, kommer detta vara mitt sommarminne

/Tangen

"rullat..." ?
Betyder det en handdriven maskin anno dazumal eller en som går på bensin ?
Närkontakt med Moder Natur alltså ? Är väl inte så illa som sommarminne och så ger det snygga muskler också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 22:30
Ursprungligen av KaRo:

"rullat..." ?
Betyder det en handdriven maskin anno dazumal eller en som går på bensin ?
Närkontakt med Moder Natur alltså ? Är väl inte så illa som sommarminne och så ger det snygga muskler också.

=), hmmm, nej ny gräsmatta, från leråker till gräsmatta på 10 timmar
Svenska Gräs - Gräsmatta, gräsfrö, gödsel, jord, bioenergi.

Aha, lite fusk-natur men det får räknas ändå. Himla praktiskt egentligen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-01 22:46

Varför vill man ha en gräsmatta? Här där jag bor, så går det en motordriven gräsklippare nästan alltid under somrarna, och är det inte det så är det något annat motordrivet trädgårdsredskap och inga blommor växer det heller, det hinner inte komma upp något innan det skall bort..
Ingen fågelsång hörs med andra ord, sen har dom mage att klaga på min välväxta åker med massor av blommor och blader, drar till sig ohyra säger dom, bin och sådant dårå.
Något har gått fel hos Svenssons!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 22:48
Ursprungligen av MatsOlov:

Varför vill man ha en gräsmatta? Här där jag bor, så går det en motordriven gräsklippare nästan alltid under somrarna, och är det inte det så är det något annat motordrivet trädgårdsredskap och inga blommor växer det heller, det hinner inte komma upp något innan det skall bort..
Ingen fågelsång hörs med andra ord, sen har dom mage att klaga på min välväxta åker med massor av blommor och blader, drar till sig ohyra säger dom, bin och sådant dårå.
Något har gått fel hos Svenssons!

Helt rätt, vi har halva tomten gräsmatta nu, och halva "skog/äng, grymt bra för alla flyg, jag menar vem vill inte ha fjärilar på tomten.

/Tangen

Killar, så era s❀mmarminnen (se första inlägget av mig) handlar mest ❄m gräsmatt✾r ? Inte något mer ? Några tips ❁m hur man kan behålla s✿mmarkänslan ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 22:47

Annars måste jag vänta till 2010 inna gräset är ok, min son är tre och huset precis klart, så det viktiga är att han har nåt att springa på redan denna sommar.


/Tangen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-03 21:30

Att göra något man föredrar att göra på sommaren, något kul, inspirerande, givande och känslofyllt... Det är vad jag ska göra och sedan minnas till vintern och den kalla perioden. Bara blunda och så är man i det ögonblicket igen.

Har man dåligt minne så får man ta till en videokamera och hoppas man känner igen sig!

1
Bevaka tråden