Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta.se 3D-kartor

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hitta.se har släppt en 3D-karta. Enligt DN.se ska den vara rätt häftig. Problemet är att jag inte får den att fungera; den säger att jag inte har tillräckligt bra Java-version. Jag har dock 1.5 installerat och det är också vad som står i systemkraven. Nån annan som får det att fungera?

Har Macbook med 10.5.3

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-05-29 18:24

Kör 10.5.3 med gamla java versionen och det funkar bra. MBP.
/M

Jag funderar lite på om det kanske är grafikkortet som inte hänger med. I systemkraven står det:
512 MB minne
2,4 GHz Processor
Grafikkort som stöder OpenGL 1.1 eller bättre
Java 1.5 eller bättre
64 MB Video-RAM

Jag har 3 Gb minne, 2,0 GHz precessor, Java 1.5, 64 MB VRAM. Däremot vet jag inte OpenGL-stödet. Nån som har koll på det?

Funkar klockrent för mig men jag kommer börja använda den här dyngan om kanske fem år eller så.

Varför är jag då så surmagad? jo jag bor ungefär i mitten av kartbilden nedan:

Förefaller fungera fint, förödande fartförlust följer flygbildens framväxt...

Nej, allvarligt talat, min MacPro är så nerlastad medan den ritar att knappt något annat går att göra (ekotiden när jag skriver detta är ungefär ett ord, och jag är pekfingervalsare....). Och ännu efter 7-8 min har den inte ritat färdigt Östermalm och låter mej zooma eller så. Safari ligger på 110% processor, men nättrafiken är måttlig; fan vet vad den gör egentligen.....

Tillägg: en timme senare var den FORTFARANDE inte färdig. Förefaller följaktligen fungera förfärligt......

Senast redigerat 2008-06-01 13:37
Ursprungligen av elgenper:

Förefaller fungera fint, förödande fartförlust följer flygbildens framväxt...

Nej, allvarligt talat, min MacPro är så nerlastad medan den ritar att knappt något annat går att göra (ekotiden när jag skriver detta är ungefär ett ord, och jag är pekfingervalsare....). Och ännu efter 7-8 min har den inte ritat färdigt Östermalm och låter mej zooma eller så. Safari ligger på 110% processor, men nättrafiken är måttlig; fan vet vad den gör egentligen.....

Tillägg: en timme senare var den FORTFARANDE inte färdig. Förefaller följaktligen fungera förfärligt......

Exaktemente likadant på min G5 2x1,8 1,125 GB RAM. Utan så lång knappfördröjning dock. Lade ner innan man kunde göra något typ zooma. Värdekasst i nuläget.

Skumt, det funkade bra för mig idag på morsans gamla Mac-Mini (10.4.11). Även på min MacBook flyter det på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 15:14

Sjukt långsam - men dock, fungerade på en iBook (Tiger) här på landet!

Ganska smidigt, gillar dock Google Earth bättre.

3d-modellerna kammar inte hem några skönhetspriser direkt heller.

Stockholm efter WW3

Ser ut som någon slags undervattensversion av SimCity...

Men vad skumt att inte jag kan. Är det nån som lyckats med en Macbook pre-Santa Rosa?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-04-25 00:32

Funkar inte för mig heller!
Får upp något konstigt säkerhetsmed. där man måste godkänna licensen för Agency 9 (till Java)... men det går inte att varken avböja eller godkänna den utan hela safari hänger sig.
Har en Macbook från senvåren 2008 med alla uppdateringar gjorda.

Någon annan som får samma fel - eller vet hur man kan lösa det?

Äh - titta på snedbilder på Eniro.se istället.

En annan sak: ladda ner betan till nya Google Earth så kan man titta på satellitbilder bakåt i tiden (klicka på den lilla klockan uppe i kontrollraden).

1
Bevaka tråden