Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bifogade filtyper och storlekar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen skev jag ett inlägg som skulle åskådliggöras medelst bifogad fil. När jag skulle ladda upp den fick jag i dialogrutan för filuppladdning reda på att jag bara får ladda upp en viss mängd data på detta sättet.

Filuppladdningsrutinen vid inlägg infördes så vitt jag minns för att illustrerande bilder inte skulle försvinna efter en tid när länkar av olika anledningar brister (vilket de flesta gör förr eller senare).

1. Så dels undrar jag varför den här begränsningen införts.
2. Och dels undrar jag hur jag gör för att redigera gamla uppladdningar.
3. Och slutligen undrar jag hur jag ska prioritera tidigare uppladdningar. Dvs Vilka trådar är det viktigast att de fortsatt fungerar och tjänar som värdefulla informationsfragment i den kunskapsdatabas som 99mac utgör?

(Bifogat detta inlägg finns en bild på den dialogruta jag hänvisar till)

Det är inte en avsiktlig begränsning - det drabbade mig också

Jag pillade lite med ditt konto, testa om det lirar nu!

Jag testar med ett smil....
Ja! Vad skönt! Jag pustar ut och ber om ursäkt ifall jag lät gnällig (jag märker att jag utgick från att det var en medveten begränsning - tråkiga mig).
Nu är jag jallafall glad inte minst för att man får så blixtsnabb respons, sånt gör forumlivet glatt och skoj!

/David

Ursprungligen av David Slättne:

Nu är jag jallafall glad inte minst för att man får så blixtsnabb respons, sånt gör forumlivet glatt och skoj!

Haha - vi skämmer bort er tillfälligt. Snart måste vi tillbaka och jobba med konsultuppdrag igen, svårt att betala hyran på forumjobben tyvärr :">

Hm, jag har problem med att bifoga filer, och det här var den närmaste tråden jag kunde hitta.

I "godkända filtyper"-listan finns ljudformat med - aac, ogg och mp3 - med en tillåten storlek på 7,63 MB. Detta tycker jag är otroligt generöst! Men det funkar inte för mig! Försökte ladda upp en mp3 på 3,32 MB med filnamnet "Matti_Lattemamma_FaeryRub.mp3".

Kan det vara så att dessa format blivit borttagna, men att det har missats att ta bort dom från listan? Vill ju inte spamma med testfiler bara för att kolla vad som funkar och inte.

Ursprungligen av Lattemamma:

Hm, jag har problem med att bifoga filer, och det här var den närmaste tråden jag kunde hitta.

I "godkända filtyper"-listan finns ljudformat med - aac, ogg och mp3 - med en tillåten storlek på 7,63 MB. Detta tycker jag är otroligt generöst! Men det funkar inte för mig! Försökte ladda upp en mp3 på 3,32 MB med filnamnet "Matti_Lattemamma_FaeryRub.mp3".

Kan det vara så att dessa format blivit borttagna, men att det har missats att ta bort dom från listan? Vill ju inte spamma med testfiler bara för att kolla vad som funkar och inte.

Det stämmer att vi har öppnat för .mp3 .ogg och .acc för 99musik - men det var inte riktigt "lanserat" ännu eftersom vi håller på att testa fortfarande. Vi måste nog ändra forumvillkoren också för att begränsa ansvaret vid uppladdning av upphovsskyddad musik. Tanken är iallafall att musikerna på 99musik ska få möjlighet att dela med sig av sina kreationer.

Till ditt problem: det ska fungera att ladda upp! Får du något felmeddelande?

Felmeddelandet jag får är helt enkelt "Upload of file failed." Förlåt, det borde jag ha nämnt. :">

Min tanke var att jag har misslyckats med nån filnamnskonvention - men jag lyckas inte hitta några "förbjudna" tecken i filnamnet.

Jag använder mig av Firefox 2.0.0.14 - men får samma resultat i Explorer 7.0.5730.13 under XP SP3.

Men jättekram på er/dig för detta tillägg i tjänsten! Ni har en ny supporter, så snart skattepengarna trillat in.

Jag får samma fel - tack för tipset! Kollar på det nu!

Tror jag hittade felet - testa igen!

Ska se om vi kan hitta någon snygg spelare som kan spela upp ljuden också.

Jodå, det funkar! woohoo! Tack!

Senast redigerat 2008-06-01 14:50
1
Bevaka tråden