Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPods?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mac Rumors sköter sin guide mycket väl och nu har både iPod classic och iPod Nanon börjat att visas röda (don't buy).

Kan vi även vänta oss nya iPods på WWDC?

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Ska vi kanske be en moderator att slå ihop denna och flera trådar till en tråd som kallas "Vad kan vi vänta oss på WWDC?"

Bra fråga. iPod classic vet jag inte vad man kan göra med egentligen. Göra den mindre, med större skärm? Jag tycker faktiskt att den är en ganska ointressant produkt. Den har förvisso stor hårddisk och kan spela video och musik, men samtidigt har den för stort foot print för min smak för att inte gå att surfa med eller göra en massa andra grejer som man kan med iPod Touch.

Skulle varken bli förvånad eller besviken om den försvann ur sortimentet.

iPod Shuffle är liten och nätt som den är. Behöver inte göras så mycket åt tror jag, om man inte ger den helt ny design.

iPod Nano 3rd gen är ful. Tycker jag. Inget flame war, tack. Det är bara min åsikt. 2nd gen är mycket snyggare. Men givetvis ska man kunna ha video i den.

Vad tror ni om detta: Man slopar iPod Classic och iPod Nano. De försvinner ur sortimentet som de ser ut idag. Vad man istället ser är två varianter utav iPod Touch. iPod Touch har nu 32, 64 och 128gb hdd och får en viss facelift. Fungerar som Touch gör, har samma möjligheter och utvecklas så klart ytterliggare lite.

Vi ser också en mindre Touch. Något större foot print än skärmen på en Nano 3rd gen och aningen tjockare. Detta är en iPod Nano 4th gen. Den har touch display och kan spela upp musik, film och visa bilder. Den har kalender och liknande funktioner, men är inte riktigt ikapp en iPod Touch då den inte har WiFi.

Brukligt vore väl att döpa om iPod Touch till något annat. Själv kan jag inte komma på något bra, men det är ju inte min uppgift

Vad som skulle återstå är alltså;

iPod Shuffle - För dig som vill världens minsta musikspelare när du tränar eller är ute och går.

iPod Nano - För dig som vill ha en liten och tunn iPod med musik, video, bilder, kalender och adressbok i ett skal med touch display och fantastiskt OS.

iPod Touch (med nytt namn) - För dig som vill ha OS X i fickan. iPod, Webbläsare, Mail, Organizer, Spel - you name it! Med SDK är möjligheterna oändliga!

iPhone - för dig som vill ha världens mes mytomspunna handdator och telefon...

Ärligt talat så hade jag inte blivit förvånad om det sett ut så framöver. För att få mindre footprint på Nano (vilket jag tycker behövs) måste man gå ifrån scrollhjulet som används. Scrollhjulet är snyggt och praktiskt, men visst skulle vi vilja ha större skärmyta men mindre footprint på en Nano?

Ger man en iPod vanliga knappar så faller hela konceptet. Heja touch screen!

  • Medlem
  • 2008-05-31 23:57
Ursprungligen av henkebarn:

Ska vi kanske be en moderator att slå ihop denna och flera trådar till en tråd som kallas "Vad kan vi vänta oss på WWDC?"

Tycker inte det. Det blir jobbigt att följa en sådan tråd för den som bara vill diskutera iPods.

Vågar ni inte spekulera, plötsligt?

Vad finns det att säga efter ditt mastodontinlägg?

Nej men jag tror du har rätt i dina analyser. Dock händer inte det här på wwdc, det ser jag som osannolikt. Kanske på nåt specialevent i höst.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Vad finns det att säga efter ditt mastodontinlägg?

Nej men jag tror du har rätt i dina analyser. Dock händer inte det här på wwdc, det ser jag som osannolikt. Kanske på nåt specialevent i höst.

Sant. Jag säger samma sak om Mac Mini. Jag tror att vi får se en uppgraderad MacBook Air och iPhone. Sen tror jag att det kommer en ny konferens i slutet av sommaren med nya iPods, ny Mac Mini och nya MacBooks.

1
Bevaka tråden