Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

F13 ger Screen Capture på Logitech-tangentbord?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite svårt att bedöma var jag ska skriva följande. Till min G5 Powermac har jag ett S 530 Logiteh tangentbord & mus och idag råkade jag trycka på tangenten som är märkt F13 och se där, plötsligt så gjordes en skärmdump. Testade samma på iMacen ( 2GHz ) med Apples senaste tangentbord men där hände inte detta med att det blev en skärmdump - min fråga är om detta är något nytt, jag hittar inget i Logitechs programvara som pekar mot tangent F13. Båda datorerna har OSX 10.5.3 samt senaste uppdaterade drivis/programvara för S 530 på Powermacen.

Senast redigerat 2008-05-31 13:09
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-31 16:01

Det måste vara något med Logitechs programvara. Är det inte F13 som är Print Screen i Windows? Antagligen har de fixat så att den knappen även kan användas i Mac OS så att texten på tangenten inte "ljuger".

Troligtvis hittar du den inställningen här:
System Preferences -> Keyboard & Mouse -> Keyboard Shortcuts.

Där finns det en som heter "Save picture of screen as file" dubbelklicka på texten "F13" där eller bara tryck på "Restore Defaults" ifall du inte har fixat något eget som då försvinner där.

Ursprungligen av adamsen87:

Där finns det en som heter "Save picture of screen as file" dubbelklicka på texten "F13" där eller bara tryck på "Restore Defaults" ifall du inte har fixat något eget som då försvinner där.

Nej tyvärr, jag trodde också att det var så enkelt men icke så, jag lutar mer åt att det är något som inte är dokumenterat av Logitech.

1
Bevaka tråden