Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google analytics - material embedded i annan doman

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Godmorgon,

Kan jag pa nagot satt tracka referenserna till material som ar inbaddad i andra siter?

I mitt fall ror det sig om Flash-filmer, som baddas in i andra siter an den jag ansvarar for. Kan jag pa nagot satt fa reda pa hur manga ganger en film visas pa till exempel siten abc.se?

/.v

Du kan väl lägga en UTM länk:
Google Analytics: UTM Link Tagging Explained

Kan nog fungera - kollar upp det på tisdag.

Tusen tack!

Ok - da har jag testat och det var ju en bra funktionalitet att inkludera i lankarna i ett DEM jag sande ut haromdagen. Pa sa satt kan jag tracka vilka som anlander via DEM:et och vilka som anlander via andra medier.

Men...

Det loser inte mitt problem, atminstone inte som jag ser det men jag kan ju missuppfattat nagot.

Vad jag vill veta ar hur ofta material fran min site visas pa andra siter. Specifikt talar vi om flash-filmer som lankas fran siten i fraga in i andra siter.

Sag att jag har Film A pa min site X. Under film A har jag likt youtube embed-information, for att tillata mina besokare att lanka in materialet i sina siter. Sag att en anvandare tar object-koden for film A fran min site Y och lagger in den i ett blog-inlagg pa sin site Y. Hur kan jag i detta fall tracka att filmen har visats exvis 50 ggr, varav 25 ganger via site Y?

Tackar pa forhand,

Victor

1
Bevaka tråden