Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2.0 redan ute hos leverantörer ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Forbes i denna artikel från Metro Teknik idag:
Metro - Ny Iphone redan hr?

Ja det där om containrarna har de ju vetat länge. Jag tror faktiskt att de kommer börja sälja ganska fort efter den 9:e juni.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 15:30

Och som jag skrev i en annan tråd. Jag tror inte en sekund på att Apple har 188 containrar med iPhones som bara väntar på 9e juni. Det skulle betyda att iPhonen hade börjat att prudeceras redan i december. Produktionen av iPhone 3G började tidigast i mars vilket inte passar med första leveransen som skedde i början på mars. Det är säkert bara någon som översatte fel när han skulle fylla ut tull blanketten för nya iMacar.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Och som jag skrev i en annan tråd. Jag tror inte en sekund på att Apple har 188 containrar med iPhones som bara väntar på 9e juni. Det skulle betyda att iPhonen hade börjat att prudeceras redan i december. Produktionen av iPhone 3G började tidigast i mars vilket inte passar med första leveransen som skedde i början på mars. Det är säkert bara någon som översatte fel när han skulle fylla ut tull blanketten för nya iMacar.

//Rob

Du har stor koll på produktionsflöden och sådär eller?
Jag säger inte att du har fel, men jag säger inte att du har rätt heller.
Vad har du för källa annat än "det vanliga skvallret" på att 3Gphonen började produceras i Mars?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-30 15:38

Robo-X: Och på vilka grunder säger du att den inte kan ha börjat produceras före mars?
Det är lätt att påstå saker men desto svårare att backa upp det hela.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 17:57

Inget mer än rykten men det verkar smått otroligt att Apple producerade 2 versioner utav iPhone samtidigt det är inte Apple likt. Med ryktena som kom i början på mars att Apple har slutat producera den första versionen skulle passa rätt bra med bristen på telefonen som är just nu. Set tar någon månad för att optimera produktionen och när produktionen går för fullt tror jag att Apple kan nog producera ca 1 miljon telefoner i månaden. Men jag tror att i början kommer nog Apple inte ha mer än kanske 1-2 miljoner iPhones klara vid försäljningen.

//Rob

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-30 19:04

"ansedda affärstidningen Forbes" Jisses! :-D. Det anseendet är nu solkat. Vilket trams.

Ursprungligen av mjg:

"ansedda affärstidningen Forbes" Jisses! :-D. Det anseendet är nu solkat. Vilket trams.

Snart vet vi vad som är "sanning" eller trams.O:-)

[ironi]
Men jag pratade med en på <infoga operatör> kundtjänst och de visste att det var iphone 2 och alla där testade dem redan.
[/ironi]

Jag tror inte Apple vill stå där med skägget i brevlådan och få brist på tvåan när den väl kommer, särskilt inte när ettan inte finns att få tag på! Därför hade det inte förvånat mig en enda sekund om det faktiskt är så att de där containrarna är fylld med Phonissar, SÅ DET SÅ!

1
Bevaka tråden