Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iriterande klickljud i musen på MBP.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag har köpt en MBP Feb 08, och den har funkat perfekt i ett par månader. Men just förra veckan när jag lyfte dasslocket och skulle börja använda musen, så märkte jag att någonting lät konstigt när jag trycker på musknappen. Det låter som om det vore någonting som fastnat emellan knappen och "Top Case'et".

Nu undrar jag om det är någon som vet hur man tar bort knappen för att kolla vad det är för fel. Ni kanske tycker att det här ljudet kan man leva med, men det gör också så att knappen glappar när man trycker. Ibland måste man trycka jättehårt för att det ska hända något, eller så fastnar knappen nedtryckt.

Någon som skulle kunna hjälpa? Tack i förhand.

/J

Senast redigerat 2008-05-30 12:41

Lämna till Service. Du har garanti. försök inte reparera själv.

Men finns det inget sätt att bara kolla om något skit har fastnat mellan knappen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 12:55
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Men finns det inget sätt att bara kolla om något skit har fastnat mellan knappen?

Inte utan att öppna Macbooken. Om du öppnar den själv förlorar du garantin.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Inte utan att öppna Macbooken. Om du öppnar den själv förlorar du garantin.

//Rob

Okej, tack! Är Macoteket rekommenderat?

Kanske du kan pröva det här?

Ursprungligen av Leif Karlsson:

Kanske du kan pröva det här?

TACK!!!:D Det blev betydligt bättre, men ändå inte helt perfekt. Ett stort tack ändå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-18 19:42

http://ibloggedthis.com/2006/06/29/an-origami-solution-to-the-apple-macbook-trackpad-squishy-button-problem/

löste mitt problem.
lät som det låg en liten smula knäckemacka under musknappen typ.
så fort man lade fingret (tummen) på knappen så knastrade/klickade det till lite, OERHÖRT irriterande imo.
men nu är den tyst och fin.
jag klippte till en rund bit av ett visitkort och lade precis på den runda .. grejen.

1
Bevaka tråden