Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca adressboken med Google

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-30 08:32

Har igår uppdaterat till MAC OSX 10.5.3 och läst på nätet att man nu kan synka adressboken med Google kontakter. Man ska få upp en ruta för att aktivera detta, men jag ser ingen sådan under inställningarna i min adressbok. Någon som vet mer?

Man får bara upp det valet om man tidigare ha anslutit och synkat en iPod Touch eller en iPhone. Fråga mig inte varför men så är det.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-05-30 08:47

Jag satte upp detta för ett tag sen och jag noterade att alla mina kontakter kom över som de skulle till mitt gmail-konto. Använde dock inte gmail har haft det inaktiverat. Nu tänkte jag "migrera" över min domän till Google Apps och använda google mail, vilket gör det kritiskt att synkningen med adressboken fungerar.

Nu verkar det dock som om synkningen inte funkar? Får inga felmeddelanden eller tecken på att nåt strular. Men kontakterna synkas helt enkelt inte. Inte åt något håll.

Hur funkar det för er andra?

Hur ofta synkas uppgifterna egentligen?

Jag har testat både att sätta upp ett helt nytt konto i OS X, ett nytt google-konto och testat lite kors och tvärs mellan de olika kontona för att se om jag kunde få igång det, men icke...

Edit:
Fick tips om ett program som heter Syncrospector som följer med Apple Developer Tools. Där kunde jag se att Google Contacts aldrig hade synkats. Kickade igång en manuell synkning och det fungerar som förväntat.

Dock så verkar inte synkningen ske automatiskt. Har lagt till en nya kontakt i adressboken, men den kommer inte över till Google om jag inte manuellt går in och startar en synkronisering.

Senast redigerat 2008-10-18 17:22
1
Bevaka tråden