Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macoteket blir Service Provider

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macoteket meddelar idag att företaget blivit en AASP - Apple Auktoriserad Service Provider vilket innebär att dom nu hanterar reparationer av Apples datorer, tillbehör och iPod – både med och utan garanti.

All service utförs på Macotekets huvudkontor i Sundbyberg, och inom kort kommer även Macotekets butiker i Stockholm och Uppsala att fungera som inlämningsställen.

Ursprungligen av Macotekets VD, Markus Danilsons:

Service och garantireparationer har nu blivit en ny viktig gren av vår verksamhet vilket gör att Macoteket blivit ännu mer komplett som leverantör av Apples produkter. De Apple-användare som är i behov av att reparera av sin utrustning får flera alternativa platser att lämna in produkterna på. Detta medför i sin tur en bättre service för Apple-användare och kortare genomsnittlig väntetid på garantireparationer i Stockholmsområdet.

För övrigt noterar vi att Macoteket numera omsätter hela 160 miljoner om året.

Kommentarer? Fler serviceställen måste ju vara bra?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-30 00:56

Det är ju inte alls dumt

Allt bra med mer service-ställen.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-05-30 23:25

Detta är ett litet jättekliv i rätt riktning. Min gamla G4a Dual Mirror Door har helt nyligen slutat starta. Trycker på startknappen och den lyser upp och sen händer inget. Har provat nollställa PMU med microknappen på kretskortet och alla andra tips man kan läsa om på nätet. Men nahepp... den har somnat in. Min flickvän behöver verkligen den datorn då det inte räcker med en Macbook i hushållet eftersom hon studerar och skriver en massa arbeten hela tiden.

Då servicen på Appledatorer är i princip obefintlig i det här landet så har burken hamnat i ett hörn och samlar damm. Orka skicka iväg den till Irland eller var de nu brukar laga Apples burkar. Jag har 30 mil till Stockholm så det lär nog dröja innan jag lämnar in den i en M•Store där. Men det är ju kul att ni i storstaden har nära till ett serviceställe i alla fall. Grattis!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-31 00:33
Ursprungligen av Spooky:

Men det är ju kul att ni i storstaden har nära till ett serviceställe i alla fall. Grattis!

Oj. Ett? Finns faktiskt hela åtta stycken service providers i Stockholm. Macrent är så klart bäst...(bara för att var väldigt partisk). O:-)
I Malmö finns det också åtta företag som har service. I Lund sju och i Göteborg fyra. I Umeå finns det två och bor du västerut så finns det en i Karlstad.
Skriv bara in närmsta stora stad här Hitta Apple-resurser så slipper du ta den till huvudstaden.
Synd att jag inte alls är haj på gamla G4or annars hade jag kanske kunnat hjälpa till lite här.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-05-31 10:47
Ursprungligen av nllub:

Skriv bara in närmsta stora stad här Hitta Apple-resurser så slipper du ta den till huvudstaden.

Okej Linköping ligger bara 10 mil bort. Så jag sökte på det... hmm adressen på företaget som kommer upp är ett ställe i Norrköping 14,5 mil bort. Eftersom min flickvän pluggar där så tror jag jag vet vilket ställe det är. Kartan pekar dock ut centralstationen i Linköping. Hmm... jag tror inte de kan fixa min Mac

Jag har haft Mac i nästan 20 år. Detta är första gången någon av dem pajjat så jag har inte ens behövt fundera över service tidigare. Jag antar att jag gått på myten "Mac är bra så länge de inte strular, för servicen är usel." Fast det är klart, en PC kan man ju slänga in på en handfull platser i den här lilla hålan med 8000 invånare. Steget till den servicenivån känns ju ganska avlägset iofs.

Men visst, man kan köra bussgods eller slänga in den i Linköping/Norrköping när man ändå passerar, men Linköping verkar inte (!?) ha nått serviceställe såvida inte centralstationen fixar sånt? Någon som vet?

Ursprungligen av Spooky:

Då servicen på Appledatorer är i princip obefintlig i det här landet så har burken hamnat i ett hörn och samlar damm. Orka skicka iväg den till Irland eller var de nu brukar laga Apples burkar. Jag har 30 mil till Stockholm så det lär nog dröja innan jag lämnar in den i en M•Store där. Men det är ju kul att ni i storstaden har nära till ett serviceställe i alla fall. Grattis!

Du borde ha servicecenter i jönköping, norrköping och linköping. Skicka datorn med postpaket eller bussgods till någon av dessa?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-05-31 12:35

Linköping har inte haft något serviceställe sen gothia slutade serva privatpersoner för 3-4 år sen.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-05-31 13:25

Nej... det var en era som gick i graven. Det var där jag upplevde min första Mac. Eftersom jag bara var en liten parvel då så kommer jag inte exakt ihåg om det var en IIfx med typ Quark 1.0 eller om det kan varit Aldus Pagemaker haha... det var tider det.

Synd att de var tvungna att sadla om och bara satsa på utbildning istället.

Ursprungligen av Spooky:

Nej... det var en era som gick i graven. Det var där jag upplevde min första Mac. Eftersom jag bara var en liten parvel då så kommer jag inte exakt ihåg om det var en IIfx med typ Quark 1.0 eller om det kan varit Aldus Pagemaker haha... det var tider det.

[OT]Ahh, Aldus Pagemaker. Det gjorde jag massvis med tidningar i när jag var liten. Jag gjorde t.ex. en Fjellandernytt om jag minns rätt. Det var tider det som sagt...[/OT]

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-31 16:53

I Norrköping finns DS (DataService) som är Apple Auktoriserad Service Provider. Dessutom har de DS Store som är en ren Mac-butik i centrala Norrköping och där man kan lämna in grejer.

Ursprungligen av Gunnar B:

I Norrköping finns DS (DataService) som är Apple Auktoriserad Service Provider. Dessutom har de DS Store som är en ren Mac-butik i centrala Norrköping och där man kan lämna in grejer.

DS är snälla och trevliga..! Kan rekommenderas.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-01 21:17

Bra med fler serviceställen men personligen kommer jag aldrig sätta min fot på ett macotek igen. har bara negativa upplevelser från den butikskedjan. Från krågel med prylar jag köpt till otrevliga säljare.

Ursprungligen av kainen:

Bra med fler serviceställen men personligen kommer jag aldrig sätta min fot på ett macotek igen. har bara negativa upplevelser från den butikskedjan. Från krågel med prylar jag köpt till otrevliga säljare.

Samma här Synd för de ligger väldigt nära mitt jobb. Men InLife ligger inte så farligt långt bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 23:33

Hoppas att ni vet att om ni befinner er i Göteborgsområdet är ni välkommna in till oss på Macforum

1
Bevaka tråden