Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda installationsdisk för macbook till ibook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har en gammal ibook som behöver få ett spa.
tänkte radera hårddisken och nyinstallera och samtidigt uppdatera operativsystemet.
har lånat installdisc från en kompis som har köpt macbook. tror ni att jag får problem om jag använder dem till min ibook?:p

Ja. Jag tror inte det fungerar eftersom skivorna är låsta till en viss modell.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-29 23:52

Skulle gissa att installations DVDn för Mabooken till o börja med är anpassad till Intel mac(inte som en retail skiva), så det skiter sig nog ganska ordentligt redan innan du börjat med installationen, dvs den kommer inte ens starta

Som de tidigare säger kommer det inte gå särskilt bra, med tanke på att drivrutiner och annat är anpassat för en speciell modell. Dessutom, om du tänker låna installationsdisk kan du egentligen lika gärna tanka ner den, med tanke på att du ändå inte tänkt betala Apple för den. Och är det på det viset så säger jag bara "Fy!" och tycker att du tänker i väldigt tråkiga banor. Köp ett original. Leopard är väl värt de kronorna det kostar.

tack för hjälpen. jag inser läget. inser att jag måste köpa en ny macbook för att bli lycklig igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-01 01:01

asså, det räcker med Mac OS X 10.5 Leopard

Du behöver inte köpa en helt ny ddator

Ursprungligen av ufred:

asså, det räcker med Mac OS X 10.5 Leopard

Du behöver inte köpa en helt ny ddator

Men han blir nog inte mindre glad om köper inkluderar en MacBook

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-01 10:49

Det förstås...

Så ja, köp en ny Macbook

1
Bevaka tråden