Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.3 Server är släppt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-29 00:50

About Mac OS X Server 10.5.3 Update
The 10.5.3 update is recommended for all servers running Leopard Server. This update includes general operating system fixes, as well as specific fixes for:

- directory service reliability and authenticating new File Sharing connections
- binding and authentication in Active Directory environments
- editing Wiki content in Safari, Firefox and Internet Explorer
- searching with Spotlight in the Finder and on the web
- sending 'Welcome' email messages to users in Server Preferences
- importing users and working with nested groups in Server Preferences
- hosting DHCP services
- supporting private events in iCal
- synchronizing Portable Home Directories
- preventing mail server database corruption
- creating and editing DNS records in Server Admin
- creating augment directory records in Advanced server configuration
- using Managed Preferences when clients are bound to Active Directory

Komplett lista här:
About the Mac OS X 10.5.3 Server update

Finns i Programuppdatering.

Ska vi uppdatera 99.se och se hur bra det fungerar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-29 01:08

Ingen dålig lista på direkt. Räknar det till 32 fixar. Sedan är det väl 3x fler men som är för små för all listas.
StoraBjörn > Ingen gillar en fegis. Kör hårt!

Ursprungligen av acke:

StoraBjörn > Ingen gillar en fegis. Kör hårt!

Det sköna med en misslyckad uppdatering är ju att ingen kan klaga - sajten är ju nere

Ursprungligen av Björnström:

Det sköna med en misslyckad uppdatering är ju att ingen kan klaga - sajten är ju nere

Haha, som på hotellet jag jobbar på. När vi har livemusik är det i regel så hög volym att jag inte hör när gäster ringer för att klaga över att de blir störda av den höga musiken O:-)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-29 01:09

Jag tycker vi väntar med det och ser hur det fungerar för alla andra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-29 01:13

"Addresses an issue that could cause the AppleFileServer process to stop accepting connections while consuming most of the available CPU time on the server."

Är det här satans-buggen eller?

Ursprungligen av Björnström:

Det sköna med en misslyckad uppdatering är ju att ingen kan klaga - sajten är ju nere

Sedan kan du hänvisa till den här tråden och skylla på mig.

Ursprungligen av acke:

"Addresses an issue that could cause the AppleFileServer process to stop accepting connections while consuming most of the available CPU time on the server."

Är det här satans-buggen eller?

Den samt denna tror jag spelat in:

Addresses an issue that could cause the Apple File Service refuse new connections after DirectoryService becomes unresponsive, and improves stability of DirectoryService.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-29 10:59

Woho
- creating and editing DNS records in Server Admin

Äntligen kanske det fungerar att ändra DNS-records utan att behöva installera om burken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 14:46

Ni som har uppgraderat. Börjar det bli vits att köra 10.5 server nu eller? Har ju hört så mycket problem med den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 10:59

Jag undrar också. Har en server på skolan som ännu kör Tiger, men skulle vilja uppdatera nu under sommarlovet. Ingen som kan rekommendera eller avråda utifrån att ha testat 10.5.3?:tveksam:

Hemma funkar det bra, men det är å andra sidan ett minimalt nätverk med endast två klienter, en Airport med USB-skrivare och sammanlagt tre användare, och det funkade bra redan innan. Lyckades dock inte få igång Kerberos vid ursprunglig installation och har inte brytt mig om att testa med 10.5.3 eftersom allt funkar bra ändå.

1
Bevaka tråden