Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.5.4. Dessa förbättringar vill vi ha!

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-28 20:52

Önska på.

Yes!!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-05-28 21:18

Ska vi inte först noga utröna vilka förbättringar(?) som kom med 10.5.3?!

tjatar fortfarande om att återinföra bluetoothfunktionen (sms, samtal) i adressboken. Airtunes i front row.

Bluetooth-fix

Kan inte Apple svälja sin stolthet (eller vad som nu krävs) och se till att Bluetooth funkar med Nokia N73 senaste firmwaren v4.0736.3.2.1... javisst, man kan skylla på Nokia (de skyller iaf på Apple ), men det förklarar knappast varför det funkar klockrent med Tiger... men med Leopard, no go.

Mvh Roger

Här går det undan 10.5.3 släpptes ju nyss
Får återkomma hit om jag ser något i den nya uppdateringen, som saknas.

Det som stör mig mest är att Sverige i Internationellt inte är Sverige, utan någon variant av USA. Det är en bugg jag gärna hade sett fixad, och som borde vara busenkel att åtgärda.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-28 22:26

Även vi utan iPhone vill kunna synka adressboken med google contacts

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-29 18:22
Ursprungligen av vajone:

Även vi utan iPhone vill kunna synka adressboken med google contacts

Mac OS X Leopard: Enable Google Contact Sync Without an iPhone or iPod Touch

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-29 18:51

Om du läser kommentarerna där så ser du att det inte är ett alternativ som håller i längden

Ursprungligen av vajone:

Om du läser kommentarerna där så ser du att det inte är ett alternativ som håller i längden

Jag har ingen iPhone eller Touch och jag kan synka mina kontakter med google.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-28 22:26
Ursprungligen av Yes:

Önska på.

Yes!!

Börja tjata om 10.6 i stället. Eller nöj dig med det som står till buds.
Det är i alla fall bättre än allt annat i den här vägen.

Yes!!
No¿¿

Haha, jag har inte ens hunnit ladda ner 10.5.3 än =p

Tänkte göra det precis innan jag går och lägger mig.. vilket inte är på ett antal timmar om man kollar på mitt skolarbete =(

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-05-29 07:38

Även denna gång efterlyser jag möjligheten att ha olika bakgrunder på olika spaces

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-29 19:05
Ursprungligen av ledin:

Även denna gång efterlyser jag möjligheten att ha olika bakgrunder på olika spaces

Jo, det tillsammans med att kunna gömman dockan i vissa spaces skulle göra spaces till ngt man skulle kunna använda.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-29 22:16

Anteckningar i Mail

Måste ju lösas! Som det är nu är det en obrukbar funktion, när anteckningar dubbleras och försvinner hej vilt.

Ursprungligen av blouis:

Måste ju lösas! Som det är nu är det en obrukbar funktion, när anteckningar dubbleras och försvinner hej vilt.

Samt att anteckningar inte synkas mellan Mail och iPhone/iPod touch.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-05-29 23:04
Ursprungligen av crwt:

Jo, det tillsammans med att kunna gömman dockan i vissa spaces skulle göra spaces till ngt man skulle kunna använda.

Ja det vore också nånting att ha på önskelistan

Jag vill (som tidigare) ha möjligheten att via mjukvara deaktivera sekundära skärmen. Tack!

Ursprungligen av air:

Jag vill (som tidigare) ha möjligheten att via mjukvara deaktivera sekundära skärmen. Tack!

Jag med.
Är så lätt att ordna. Förstår inte varför de inte gör det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-30 09:21
Ursprungligen av korthoga:

Är så lätt att ordna. Förstår inte varför de inte gör det.

För att man måste dra gränsen någonstans om man vill lyckas göra en release någon gång under sin livstid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-29 18:25

Jag skulle gärna se att all Aqua försvinner. Tycker iTunes scrollbars är snygga. Ersätt också stäng, mini och maxi rutorna och alla knappar. Allt som är Aqua får som sagt gärna försvinna.

Sedan vill jag öppna en dock mapp genom att klicka på den en gång.

Ursprungligen av air:

Jag vill (som tidigare) ha möjligheten att via mjukvara deaktivera sekundära skärmen. Tack!

Smart, har jag aldrig tänkt på. Skriv in till Apple om de här sakerna vettja.

Ursprungligen av acke:

Jag skulle gärna se att all Aqua försvinner. Tycker iTunes scrollbars är snygga. Ersätt också stäng, mini och maxi rutorna och alla knappar. Allt som är Aqua får som sagt gärna försvinna.

Tycker jag med! Det enda jag stör mig på, just nu..

Ursprungligen av acke:

... Ersätt också stäng, mini och maxi rutorna och alla knappar. Allt som är Aqua får som sagt gärna försvinna...

Nja jag vet inte det jag. Jag gillar dem, det gör dem lätta att se i ögonvrån och så tycker jag det är lite snyggt men jag kan förstå att inte alla gillar det så därför vore det kanske bra om det fanns en inbyggd funktion där man kan välja om man vill ha trafikljusen eller bara enklare grå x, -, +. Valet skulle kunna ersätta rullgardinsmenyn i kontrollpanelen där man idag kan välja mellan aqua-blå och aqua-grå för rullister mm.

Jag skulle vilja ha möjligheten till fler avancerade beräkningar i Spotlight, exempelvis beräkningen (34,4(5,7*4))/2,1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-31 08:55
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nja jag vet inte det jag. Jag gillar dem, det gör dem lätta att se i ögonvrån och så tycker jag det är lite snyggt men jag kan förstå att inte alla gillar det så därför vore det kanske bra om det fanns en inbyggd funktion där man kan välja om man vill ha trafikljusen eller bara enklare grå x, -, +. Valet skulle kunna ersätta rullgardinsmenyn i kontrollpanelen där man idag kan välja mellan aqua-blå och aqua-grå för rullister mm.

Smaken är som baken. Jag gillar när allt är konsekvent. Apples designers borde kunna trolla så vi har samma form på trafikljusen, bara att de tar bort Aqua. Precis som de gjort med scrollbarsen i iTunes.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-29 22:22

hansfilipelo:
jo jag har märkt det fenomenet. mycket irriterande när man skriver något i dashboard/anteckningar o inte har det i telefonen också..

En sak som borde göras, det är att den övre docken borde också kunna "autogömmas" som den vanliga docken.

Ursprungligen av JohnieWebdesign:

En sak som borde göras, det är att den övre docken borde också kunna "autogömmas" som den vanliga docken.

Du menar menyraden?
Ja, kanske det. Personligen kan jag inte förstå en sådan önskan, men jag hade väl kanske inte mått sämre av att det hade funnits tillgängligt.

Ursprungligen av henkebarn:

Du menar menyraden?
Ja, kanske det. Personligen kan jag inte förstå en sådan önskan, men jag hade väl kanske inte mått sämre av att det hade funnits tillgängligt.

Men sitter man på en 13" air så vill man ha så stort arbetsutrymme som möjligt.

* När man söker efter en sak i Spotlight ser man inte var resultatet befinner sig. Söker jag på "websida företag 2008 05 20" så kan jag inte se någonstans att det ligger i mappen "Dokument/Projekt/Företagsprojekt/Webbsidor/". Jag kan heller inte öppna mappen filen ligger i genom spotlight. Visst, gör jag sökningen genom Finder så är det ok, men det borde vara enkelt att lägga till en liten pil eller liknande till höger efter sökresultatet där man kan se containing folder och dess adress eller gå direkt till den mappen.

* AirTunes i Front Row.

* Förhandsgranskning borde kunna bläddra mellan filer i samma mapp med piltangenterna, precis som Quick Look och som förhandsgranskningsprogrammet i WIndows.

* Lägga till Svenska Akademins ordlista, samt National Encyklopedin i Spotlight.

Bevaka tråden