Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Studio + X-station

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-27 22:40

Har nyligen skaffat en MB pro, Logic Studio, Predator och MHC Extreme och det får jag att fungera bra.
Däremot fattar jag inte hur jag ska integrera min X-station. Att spela via klaviaturen och Audio-delen har jag lyckats med, men inte få varken rattar, knappar, reglage eller transportkotrollen att skicka midi.

Någon här som är van att få sånt att fungera?

För det första se till att du har de senaste drivisarna (vissa tillverkares grejer är kinkigare med detta än andra).

Finns det fullt stöd för integrering med Logic? Om inte kan du behöva "lära" Logic vad du vill att de olika rattarna osv ska göra. Kommer nu inte på rak arm ihåg var det är man gör det men det är i preferences nånstans, då kan du assigna varje ratt till en specifik funktion.

Men om stöd finns så ska det räcka med att ha rätt drivrutiner.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-28 20:04

Tror jag börjar få kläm på "inlärningen", var ju ganska enkelt, command+L, klicka med musen på önskat reglage, vrid/dra i reglage/ratt på den fysiska controllern, upprepa tills man är nöjd, stäng "learn-fönstret" och det är klart.
Nu återstår bara att klura ut om Logic kommer ihåg dessa inställningar samt transportknapparna.

1
Bevaka tråden