Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Elförbrukning MacBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en liten fråga:

När min MacBook inte används så är den inkopplad till nätuttaget och satt i vila med skärmen stängd.

Nu är det även så att elräkningen stigit kraftigt sen jag införskaffat just MacBooken.

Så min fråga lyder om den drar mycket ström inkopplad, trots att batteriet är fulladdat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-27 20:17

Om den står i vila så att den vita lampan blinkar på framsidan drar den mellan 1 och 3 Watt. Jag har hört lite olika men i den storleksordningen. Står den på utan belastning drar den mellan 11 och 17 Watt.

Edit: Kolla den här hemsidan:
Power Consumption Comparison of Apple Mac Computers

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-27 20:49

min laddare till mba ger maximalt 45w och således är det mer än tillräckligt för att mata den, har för mig att det är 60w till mbp

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-05-27 23:09

Med en sån Watt-mätare så drar min Macbook ~20w fulladdad med skärmen igång.

EDIT: Ska se om jag kan prova med den laddad och avstängd imorgon när jag har möjlighet.

EDIT2: Nu har jag haft möjlighet att kolla effekten på min Macbook i viloläge, fullt laddad. Enligt min Watt-mätare pendlar effekten mellan 2.0 - 3.5 watt, vilket får anses som helt ok tycker jag.
Om jag istället stänger av datorn (fortf. full laddning) så drar den mellan 1.0 - 1.5 watt.

Hoppas det är till någon hjälp!

Senast redigerat 2008-05-28 02:39
1
Bevaka tråden