Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Döda filer i iTunes som jag vet är levande...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har importerat 35.000 låtar i iTunes och allting ligger snyggt i biblioteket men sen börja det dyka upp utropsteecken i kanten på en stor del av låtarna. Alltså vad iTunes refererar till som döda filer.
Grejen är att jag vet att de lever, de ligger i mappen som iTunes ska referera till.

Vad har hänt och vad kan jag göra åt det. Har den läskiga "Ordna mappen i iTunes music" ett finger med i spelet?
Kan man få iTunes att uppdatera sitt eget bibliotek och hitta de döda filerna? Jag vet att det går en låt i taget men det känns inte riktigt som något alternativ.

Tja, på nåt sätt har du lyckats döda kopplingen/referensen till filerna från Itunes (har du kanske råkat slänga nån inställningsfil i din hemma-mapp med Itunes-inställningarna?).
Nåväl; En lösning är att du helt enkelt raderar hela Itunes-biblioteket UTAN att slänga nåt till papperskorgen (när den frågan dyker upp). Kryssa ur "Ordna mappen iTunes music" om du vill det. Sen importerar du all musik till Itunes igen...
Problemet kan vara att dina manuella spellistor blir tomma, men inte de flesta smarta listor.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-05 18:12

Andra möjligtheten är att manuellt länka till den riktiga filen när iTunes frågar. Men med 35000 låtar kan det ta sin tid.

//Rob

Sorry, inte kunna kolla på länge. Tack för tips...

1
Bevaka tråden