Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

P1i-synkronisering går fortfarande inte

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-28 03:07

Aarrgrghrhhh!
Som alla ägare av Sony Ericsson P1i vet, funkar synkroniseringen mycket dåligt med den.
På SE-supporten sade de för några veckor sedan att allt nog skulle lösa sig när Leopard kom och så hänvisade de till "Macs" support.

Nu har man då installerat Leopard. Jag visste att det de sa inte kunde vara sant. Men jag blir ändå jävligt förbannad när jag ser det med egna ögon.

I Leopard har det inte blivit bättre. Istället har synkroniseringen slutat att fungera helt och hållet. Inte ens kontakterna eller något alls fungerar längre. Nej, det går faktiskt inte ens att skicka filer till telefonen med cmd-skift-B, som annars brukar gå med precis alla Bluetooth-prylar. Ingenting går. Jävla skräp.

För inte så länge sedan satt vi och kände oss så överlägsna, för med Mac var det minsann bara att gå in i iSync och klicka lite, så kunde man synka vilken telefon som helst, utan sladd! dessutom. "Oj!"
Vad har hänt? Numera är Mac helt värdelöst när det gäller kommunikation med mobiler.
Vad ska man göra nu? Vem ska man skylla på?

Håller helt med, men det finns en strimma av ljus i tunneln.
1. Maila kontakter går (än så länge).
2. Kabel med SonyEricsson M600i USB File mode enabler, http://magnus.nordlander.tk/

  • Medlem
  • Svedala
  • 2007-12-01 21:08

Det funkade iaf alldeles utmärkt för mig när jag testade.

Har du tagit ner isync-plugin:en?

http://www.sonyericsson.com/cws/support/products/software/p1i/sonyericssonp1iisyncpluginversion10743608?cc=gb&lc=en

Mvh Roger

Ursprungligen av Rajje:

Aarrgrghrhhh!
Som alla ägare av Sony Ericsson P1i vet, funkar synkroniseringen mycket dåligt med den.

I Leopard har det inte blivit bättre. Istället har synkroniseringen slutat att fungera helt och hållet. Inte ens kontakterna eller något alls fungerar längre.

Nu funkar det med Nova Medias senaste plugin. Jag har laddat ner betalat och använder den i skivande stund. Funkar klockrent!:D Tänk på att P1:an måste ha senaste firmware.

http://novamedia.de/index_e.html

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-27 12:29

Varför använder folk novamedias och inte SEs egna plugin? Eller har det nyligen kommit ut?

Jag har prövat Novamedias plugg och med senaste firmwaren och det funkar klockrent. Däremot fick jag ta bort SEs plugin för den funkade som den ville.

/Roffe

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2008-06-09 21:46

Med senaste SE plugin:en funkar synkroniseringen utmärkt. Dock inte synk av uppgifter? Tips någon?

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2008-06-13 15:33

Puffar på den här tråden då den legat still någon dag. Hur få uppgifter att fungera när det gäller synkronisering?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-14 07:45

Min P1i syncar alla calendar och tasks direkt från macbooken via blåtand. Telefonen har nyaste firmware och macen kör OSX leopard 10.5.3

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2008-06-14 10:25

Har 10.5.3, kör via blåtand. Osäker på firmware i telefonen, men den är levererad för en månad sedan så det borde inte vara så åldersstiget. Kör dock svenska i telefon och dator varför det heter kalender och uppgifter. Funkar icke när det gäller uppgifter.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-07-02 21:45

Jag har problem med att det jag skrivit i telefonens almanacka inte dyker upp i iCal när jag synkar den. Det jag skriver i iCal dyker upp i telefonen när jag synkar. Hur ska inställningarna vara? Kör Tiger och köppte telefonen för en vecka sedan på Tele2.se

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-07-03 21:52

Fick detta mail från SE-support:

Hej Christer!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Detta problem kan uppstå om ni har MacOS 10.4 samt ett epostkonto i telefonen. Problemet ska vara löst i MacOS 10.5. Den enda lösningen med MacOS 10.4 är att radera alla epostkonton i telefonen.

Med vänliga hälsningar,
/Rickard
Sony Ericsson Call Center
Få ut det mesta av din telefon!
Använd Update Service för att hålla din telefon uppdaterad med den senaste programvaran från Sony Ericsson. Besök Sony Ericsson - Sony Ericsson för mer information.

Tydligen inget som intresserar dom. Är man så d___a dum att man kör Mac, får man skylla sig själv.

Hur uppdaterar jag programvaran i telefonen om jag inte har en PC?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-07-20 13:51

Varför visas inte en heldagarsnotering i iCal som en heldagarsnotering i min P1i. Den visar bara en notering från 13.30-14.00. Jag raderade synkroniserings historiken i iSync och klickade för att lösa konflikten men ingenting hände. Vad göra? Är det någon som har ett liknande problem?

1
Bevaka tråden