Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel på extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa! Har precis fått hem min kopia av MMORPGt Age of Conan och ska nu installera det. Tyvärr stödjer spelet bara Windows vilket tvingar mig att använda min Windows-partition. Problemet är att den endast är 32 GB stor, och spelet kräver mellan 26-30 GB, utrymme jag inte har.

Går det att installera spelet på min externa hårddisk och köra från den? USB 2.0 ansluten på 500GB. Kommer spelet bli segt på grund av att det är en extern hårddisk via usb eller märks ingen skillnad?

En annan lösning är ju att installera alla andra spel på den externa hårddisken istället om det finns risk för att de blir sega, eftersom de inte känns lika viktiga. Är detta möjligt att bara föra över till den externa eller kommer windows "tappa bort" de för alltid då?

Tacksam för svar
Linus

För att fler personer inte ska behöva starta liknande trådar kan jag säga att med USB 2.0 flyter spelet på riktigt bra, trots att det är ett hög-krävande MMORPG jag spelar. Laddningstiderna i zonerna går snabbt, ibland (väldigt sällan och inte jobbigt alls) fryser skärmen någon sekund eller två.

Dock kan jag inte säga något om när man spelar med 100 andra spelare samtidigt ännu. Då kanske spelet blir segt, men frågan är då om det beror på internet-anslutningen och sevrarna eller USB-kabeln.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-05-26 15:54

Vad spelar du på för dator?
Jag funderar på att skaffa det, men är lite osäker på om 8600GT 128MB i min mbp klarar av det.

Ursprungligen av Json_81:

Vad spelar du på för dator?
Jag funderar på att skaffa det, men är lite osäker på om 8600GT 128MB i min mbp klarar av det.

NVIDIA GeForce 8600M GT med 512MB har jag för mig att det är. Är den senaste versionen av mbp 15". Jag kör på högsta grafiken vilket hittils har fungerat bra. Nyligen fick jag sänka då det laggade lite, men vet inte om det beror på att det är installerat på den externa hårddisken, internet eller just för svag dator.

  • Oregistrerad
  • 2008-05-26 17:12

Ursäkta men det finns inga spel som kräver 30G utrymme, inte ens krävande spel såsom Fuel of War som ligger på TVÅ (!) dvd skivor.
Har du verkligen sett rätt?

Ursprungligen av studiox:

Ursäkta men det finns inga spel som kräver 30G utrymme, inte ens krävande spel såsom Fuel of War som ligger på TVÅ (!) dvd skivor.
Har du verkligen sett rätt?

Jag har sett rätt. Ha i åtanke att det är ett online-spel som patchas lite då och då och därför växer i storlek. Att det inte finns några spel som kräver 30G är väl att ta i. Visst kanske inte spelet är så stort i sig, men i vissa fall tar fler saker än bara spelet plats.

  • Oregistrerad
  • 2008-05-26 23:47
Ursprungligen av kalkoman:

Jag har sett rätt. Ha i åtanke att det är ett online-spel som patchas lite då och då och därför växer i storlek. Att det inte finns några spel som kräver 30G är väl att ta i. Visst kanske inte spelet är så stort i sig, men i vissa fall tar fler saker än bara spelet plats.

Jag tar tillbaka det jag sa. Ser att det spelet också släpps på två dvd skivor, och enligt specifikationen så står det:

Minimumkrav:
Win XP/Vista • P4 3000MHz • 1GB RAM • 3D Grafikkort med Shader Model 2.0 och 128 MB minne • 25GB HD • 4X CD-Rom • 56K Modem.

Vilken best

Att köra spelet via USB 2.0 borde inte vara några större problem, men dom små frysningarna kan mycket väl vara orsakade av det.

1
Bevaka tråden