Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Album Art går EJ att lägga till i iTunes till iPhone

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem, har ny dator (Windows Vista) och en ny iPhone (16Gb 1.1.4)..
iTunes visar inte ens möjligheten att lägga till Album Art i många av låtarna (samma låtar som jag har bilder till på gamla datorn och gamla iPhonen utan minsta problem)..:'(

Sen kan jag välja att lägga till Album Art på vissa, men dessa syns inte i min iPhone, och när jag sedan kollar i iTunes om bilden finns kvar så gör den inte det, den sparas helt enkelt inte oavsett hur många gånger jag lägger till den..:confused:

Tycker detta är oerhört irriterande och behöver hjälp!!!:">

/Pain:cool:

Senast redigerat 2008-05-03 19:29

EDIT!

En del låtar har bilden från gamla datan/iTunes/iPhonen sparade fortfarande och det är dom som kommer upp sen i iTunes och i min iPhone..

Jag har ett liknande problem.
På min iPhone (8GB) FW 1.1.4 så är det bara vissa låtar som visar upp album art i cover flow läget. Men i iTunes har alla låtarna album art.

Någon som känner till en lösning?

Såg nu att många låtar bara försvunnit upp i rök efter att jag kopplat externa HDD till nya datorn oxå och det då kopplades bort från mitt gamla iTunes på gamla datorn..

Jag kan leva med att Album Art inte alltid syns i iTunes, men jag vill ju kunna lägga till bilder så att dom sparas och åtminstone syns i min iPhone..

(och folk undrar varför jag inte har mkt gott att säga om iTunes..?)

Kan ju tillägga att jag tack vare att iTunes inte fungerar som det ska nu har över 200 album utan bild i min iPhone istället för ca 30 album med bild..

Ännu ett problem jag glömt att nämna är att det inte ens går att ändra/lägga låtarna i album över huvud taget.. Alltid en massa problem med iTunes på något sätt.. Varför ska Apple alltid göra allt så krångligt?
Va hände me de gamla vanliga systemet att dra & släppa som precis alla andra har?

  • Medlem
  • 2008-05-26 07:00
Ursprungligen av Pain Reaper:

Va hände me de gamla vanliga systemet att dra & släppa som precis alla andra har?

Apple uppfann "dra och släpp".

Ursprungligen av Baron:

Apple uppfann "dra och släpp".

Och är dom enda som inte låter en göra det direkt till till sin MP3-spelare/iPhone osv utan att man måste använda iTunes..?;)

Kunde ju gjort iTunes valfritt iaf:tveksam:

Det var inget

Med min 2nd gen iPod Nano måste jag editera låtarnas bilder och album INNAN jag för över dem till min iPod. Har du raderat låtarna från din iPhone och sedan editerat dem i iTunes och sedan lagt in dem i iPhone igen?

Om inte, prova det.

Apple gör det inte krångligt för en som är någorlunda vän av ordning.

Ursprungligen av henkebarn:

Med min 2nd gen iPod Nano måste jag editera låtarnas bilder och album INNAN jag för över dem till min iPod. Har du raderat låtarna från din iPhone och sedan editerat dem i iTunes och sedan lagt in dem i iPhone igen?

Om inte, prova det.

Apple gör det inte krångligt för en som är någorlunda vän av ordning.

Tror att det är min externa hårddisk som fuckar allt.. Har en Western Digital 500GB som oavsett hur många ggr jag verkställer borttagandet av skrivskyddet å skit envisas me att fortsätta ha skrivskyddet på.. Kan ju inte ens öveföra bilder från min dator till min iPhone längre (trots att de gick felfritt första ggr)

Dessa problem har varit enda sedan första ggr jag kopplade samman min iPhone med min dator..

Håller på att bli galen...

Men har du provat mitt förslag till hjälp?

Ursprungligen av henkebarn:

Men har du provat mitt förslag till hjälp?

2 gånger utan resultat..:tveksam:
Bilder går att synka om ja kopierar dem till datans hårddisk.. Kanske funkar med låtar också.. Inte hunnit testa ännu..

Kopierade över allt till PC:ns HDD och formaterade den externa och kopierade tbx allt igen efter att ha trixat me behörigheterna på alla filer och allt funkar nu precis som det ska!!!

Med lite tur så hjälper detta andra med liknande problem! (hoppas att ingen behöver hjälpen iaf) =D

  • Medlem
  • 2008-05-30 18:20

Ja visst, det är så himla 1900-tal att d'n'd:a...

Ursprungligen av Baron:

Ja visst, det är så himla 1900-tal att d'n'd:a...

LOL hahaha
Förstår bara inte vitsen med att behöva organisera allt på iTunes innan man lägger över allt på sin iPhone eller iPod.. Jag (liksom många andra) har ju redan allt organiserat och klart på datorn, sen måste jag fixa allt igen på iTunes så att det inte hamnar huller om buller på min iPhone..:p:tveksam:

Jag menar inget illa och är ine ute efter att starta någon illa sinnad diskution, men det är lite ironiskt att först ha allt klart, bara för att göra om det på iTunes:p

Ursprungligen av Pain Reaper:

LOL hahaha
Förstår bara inte vitsen med att behöva organisera allt på iTunes innan man lägger över allt på sin iPhone eller iPod.. Jag (liksom många andra) har ju redan allt organiserat och klart på datorn, sen måste jag fixa allt igen på iTunes så att det inte hamnar huller om buller på min iPhone..:p:tveksam:

Jag menar inget illa och är ine ute efter att starta någon illa sinnad diskution, men det är lite ironiskt att först ha allt klart, bara för att göra om det på iTunes:p

Det beror väl på hur man ser det, men jag förstår hur du menar. Själv har jag byggt upp min musiksamling i iTunes och därmed är iPod-integrationen fantastisk.

Kort sagt bara rätt onödigt tycker jag att behöva ladda ner, fixa å trixa med, och behöva starta upp ett helt program bara för att överföra musik från datorn till en bärbar enhet.. Alla andra MP3-spelare är det bara att kopiera musiken i sina färdiga mappar till spelaren, koppla bort, sen är det klart..

Känns lite som att iPod/iPhone inte klarar av detta utan behöver ett program som gör det åt dem som en dadda..

(Vet att iPod/iPhone är väldigt avancerade o inte korkade som jag beskriver dom ovanför så de behöver inte kommenteras)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-08 05:33
Ursprungligen av Pain Reaper:

Kort sagt bara rätt onödigt tycker jag att behöva ladda ner, fixa å trixa med, och behöva starta upp ett helt program bara för att överföra musik från datorn till en bärbar enhet.. Alla andra MP3-spelare är det bara att kopiera musiken i sina färdiga mappar till spelaren, koppla bort, sen är det klart..

Känns lite som att iPod/iPhone inte klarar av detta utan behöver ett program som gör det åt dem som en dadda..

(Vet att iPod/iPhone är väldigt avancerade o inte korkade som jag beskriver dom ovanför så de behöver inte kommenteras)

Det är väl inte bara iTunes som inte fungerar som det ska i Windows Vista?
Finns det något fungerar som det förväntas i Vista?

Ursprungligen av Konrad:

Det är väl inte bara iTunes som inte fungerar som det ska i Windows Vista?
Finns det något fungerar som det förväntas i Vista?

Det har ju inget med saken att göra, måste ju ändå ladda ner ett program (iTunes), fixa alla mina låtar ännu en gång (i iTunes) och sen synka med min iPhone för att få över allt.. I stället för att bara kopiera mappen/mapparna med den musik jag vill ha direkt till min MP3-spelare och sen ere klart..

1
Bevaka tråden