Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag detta skal?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-25 16:36

Är det någon som vet vart man kan få tag på detta skal?
http://vodulo.com/wp-content/uploads/2008/04/iphone3g2.jpg

Sägs att det säljs i Hong Kong, men jag har inte hittat något om de... Har sökt som en galning på Google :tveksam:! Hittade dock en annat, men de är inge snyggt! iphone-02 Apple iPhone OEM black metal rear cover- Dopod/O2, Tools, SonyEricsson, BenQ-Siemens, Samsung, Nokia, Motorola, Microsoft

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-25 16:56

23 sidor längre bak på "winandmac" som det står på bilden hittade jag den.

3G iPhone appears in Hong Kong?…Not really—winandmac.com

Visste jag sett den tidigare, en av flera troligen "fake" bilder på Iphone 3G, du kunde själv ha hittat den, men det skulle ha krävt energi från din sida.

/Caem

Ursprungligen av Caemon:

23 sidor längre bak på "winandmac" som det står på bilden hittade jag den.

3G iPhone appears in Hong Kong?…Not really—winandmac.com

Visste jag sett den tidigare, en av flera troligen "fake" bilder på Iphone 3G, du kunde själv ha hittat den, men det skulle ha krävt energi från din sida.

/Caem

Och vart står det var man får tag i skalet?
(vilket var den ursprungliga frågan)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-25 19:22
Ursprungligen av theplague:

Och vart står det var man får tag i skalet?
(vilket var den ursprungliga frågan)

Eftersom dom inte nämner tillverkare i varken bilden eller posten under så är det lite klurigt att hitta exakt det skalet.

Jag skulle personligen försöka använda google.

ex. "spare iphone parts"

IPAQ Repair & Parts: Apple iPhone Black Metal Rear Cover :: iPAQ Parts and iPAQ Repairs

En guide hur du byter skalet: http://www.ipaqrepair.co.uk/guides/iphone_repair_case_guide.pdf

Lycka till.

/Caem

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-27 01:24

"men det skulle ha krävt energi från din sida. ;)"
"Jag skulle personligen försöka använda google."

"Sägs att det säljs i Hong Kong, men jag har inte hittat något om de... Har sökt som en galning på GOOGLE ! Hittade dock en annat, men de är inge snyggt!"

Missa du något elle?

Har aldrig förstått varför man måste vara tyken. Varför skriva ett svar ifall de inte hjälper, vad får du ut av de liksom?

Tack för de andra länkarna, tykna sak...

Ursprungligen av ShiBBan:

"men det skulle ha krävt energi från din sida. ;)"
"Jag skulle personligen försöka använda google."

"Sägs att det säljs i Hong Kong, men jag har inte hittat något om de... Har sökt som en galning på GOOGLE ! Hittade dock en annat, men de är inge snyggt!"

Missa du något elle?

Har aldrig förstått varför man måste vara tyken. Varför skriva ett svar ifall de inte hjälper, vad får du ut av de liksom?

Tack för de andra länkarna, tykna sak...

Word!
Svar som hjälpte.... i n g e n t i n g !
Och var just svar på något helt annat. En fördel är ju att läsa frågan och sätta sig in i diskussionen innan man försöker svara.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-29 16:09
Ursprungligen av theplague:

Word!
Svar som hjälpte.... i n g e n t i n g !
Och var just svar på något helt annat. En fördel är ju att läsa frågan och sätta sig in i diskussionen innan man försöker svara.

Försök hjälpa OP åtminstone en gång så kommer jag lyssna på dina svar, annars är du bara en dryg jävel som klagar på mina dåliga men åtminstone försök till att hjälpa.

Vill han ett ett skal med pianoblank yta så får han söka vidare, inte sett något sådant utom i alla Iphone fakebilder jag sett hittils.

Personligen tycker jag inte denna är blank utan det blanka är en reflektion från glaset som skalet står innanför, men det är min åsikt.

/Caem

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-29 06:26
Ursprungligen av ShiBBan:

Tack för de andra länkarna, tykna sak...

Inga problem, lycka till med att byta skalet, var försiktig bara.

/Caem

Ursprungligen av Caemon:

23 sidor längre bak på "winandmac" som det står på bilden hittade jag den.

3G iPhone appears in Hong Kong?…Not really—winandmac.com

Visste jag sett den tidigare, en av flera troligen "fake" bilder på Iphone 3G, du kunde själv ha hittat den, men det skulle ha krävt energi från din sida.

/Caem

Apropå dryg menar du?!?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-30 20:10

"Tyken är ett uttryck som används i göteborgstrakten om t.ex. någon som är uppkäftig, näsvis, påflugen eller nedlåtande."

Ber om ursäkt ShiBBan ifall du tog illa upp.

/Caem

1
Bevaka tråden