Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

virtuellt skrivbord..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla, nu har jag sökt med ljus & lykta efter följande.

Möjlighet att ha flera virtuella skrivbord, MEN till skillnad från Spaces i 10.5 så vill jag att det ska vara helt olika skrivbord där man har "experiment-skrivbordet" där röran hamnar med alla mappar man inte orkat sortera in nånstans, och "det rena skrivbordet" där man har en strikt ordning, med få ikoner.. Jag är egentligen inte intressead av att ha program-fönster på olika skrivbord, utan bara ikonerna och kanske annorlunda program i dockan också.

Hoppas nån förstår vad jag menar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-24 00:27

Tror ej det finns något sånt program. Skapa två profiler, och växla mellan dem, så får du en snygg kub-animation på köpet.

aah, vad synd.. jag ville ju ha tillgång till de öppna programmen samtidigt oavsett vilket skrivbord jag befinner mig på..

  • Medlem
  • 2008-05-24 11:34
Ursprungligen av desh:

Tror ej det finns något sånt program. Skapa två profiler, och växla mellan dem, så får du en snygg kub-animation på köpet.

Tror inte heller det. Jag är ju förtjust i Spaces, man kan se behovet att av att ha renodlade virtuella skrivbord; något som spaces inte är. Som namnet antyder är det snarare en "virtuell arbetsyta".

Tyvärr finns det inget publikt API mot Spaces vilket gör det svårt för utvecklare att ta fram en bra lösning. Den närmast officiella förklaringen är att Apple inte har bestämt sig för hur Spaces ska fungera och därför inte vill publicera ett API som de måste underhålla.

jaha, då kanske man får rensa det enda skrivbordet ibland - som på riktigt

1
Bevaka tråden