Skulle installera win med bootcamp för att se om det flöt bättre än parallells och det visade sig vara en nervpirrande upplevelse. Efter ha kört guiden och installerat os skulle man installera drivare för bootcamp från leopardskivan. Allt gick bra tills steget där man väljer Start-OS vilket jag valde till leopard, och här började problemen.

Efter reboot drog den igång win-partitionen automatisk trots att jag valt mac os som startup. När man sen skulle logga in i windoze funkade inte bluetooth tangentbord! Efter ha förgäves försökt reboota in i mac os, och utan möjlighet att ens mata ut dvd luckan och starta upp med osx skivan. Här kom lite panik in i bilden trots att det är backup på det mesta.

Drog iväg och hämtade farsans usb tangentbord och lyckades logga in i win. Logga ut och reboot nu drog osx igång och det gick att avpartionera winskiten med boot camp guiden.

Har någon upplevt samma problem? Är det föresten värt besväret med bootcamp? Anledningen är Ultra Fractal som jag tänkte se om renderingstider blev lägre i bootcamp än parallells.

En lång historia men vad jag nu undrar är hur tusan bootcamp kan ha strulat till bluetooth (tangentbordet fungerade efter win install och före drivarinstall från leopardskivan). Väl inne i osx fick jag parkoppla om tangentbordet för att få det att funka.