Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej då windows!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-23 17:31

Japp då är min iMac beställd äntligen en 24" 2,8/2GB +512 MB grafik!:D
Hoppas det ska funka bra med den, blir att lära sej ett nytt operativsystem men det fixar sej.:)
Ska användas till musik och foto mesta dels.
Sen blir det att ordna ett externt ljudkort men jag har en del på lut så det ordnar sej.

Vad kul!

OS X är jätteenkelt att lära sig och du har oss andra på forumet för att svara på de frågor vi kan (och som redan inte finns i andra trådar), så det ska nog gå bra!

Hur pass "tunga" musikprojekt gör du? Spelar du in orkestrar/band med 15+ audiospår, eller gör du "hemmademos" med virtuella instrument och ett och annat ljudspår? Jag har i alla fall blivit väldigt positivt överraskad med min MacBook. Jag är type som gör "hemmademos" (eller snarare musik till ett datorspel, där jag använder mestadels virtuella instrument) och jag behöver inget externt ljudkort. MacBooken fixar biffen hur lätt som helst, även med en del audiospår (gitarr) med pluggar som Guitar Rig och sådant. Det ligger i ramminnet, antar jag. Jag har 4gb.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-23 18:15
Ursprungligen av henkebarn:

Vad kul!

OS X är jätteenkelt att lära sig och du har oss andra på forumet för att svara på de frågor vi kan (och som redan inte finns i andra trådar), så det ska nog gå bra!

Hur pass "tunga" musikprojekt gör du? Spelar du in orkestrar/band med 15+ audiospår, eller gör du "hemmademos" med virtuella instrument och ett och annat ljudspår? Jag har i alla fall blivit väldigt positivt överraskad med min MacBook. Jag är type som gör "hemmademos" (eller snarare musik till ett datorspel, där jag använder mestadels virtuella instrument) och jag behöver inget externt ljudkort. MacBooken fixar biffen hur lätt som helst, även med en del audiospår (gitarr) med pluggar som Guitar Rig och sådant. Det ligger i ramminnet, antar jag. Jag har 4gb.

Hej där!:)
Det är både med virtuella instrument och hårdsynthar så det suger något dom virtuella.
Bara hemmastudio grejer som jag lägger ut på olika musiksajter som 99musik med mera.
Mer för skojs förhoppningsvis gillar nån det man lägger ut.
Ska skaffa mer minne senare kan behövas.

Hemsida: trig.com - micro

1
Bevaka tråden