Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage Ta bort meddelande permanent direkt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan någon som vet hur man tar bort ett inkommet meddelande direkt utan att gå via Borttaget?

I Outlook höll man nere en tangent samtidigt som man tog bort meddelandet då försvann det direkt dvs man behövde inte gå in i Borttaget och ta bort det manuellt.

Har provat med diverse tänkbara tangenter men inte hittat rätt.

Tacksam för hjälp.

Du kan såvitt jag vet inte göra det direkt. Däremot kan du installera ett AppleScript som någon vänlig själ utvecklat i Entourages scriptmapp, och genom att sedan slå Cmd+D raderas det markerade objektet.

Scriptet kan hämtas här

http://www.entourage.mvps.org/downloads/scripts/Nuke.zip

OBS! Det är inte jag som utvecklat detta script, så jag tar inget ansvar för om/hur det fungerar (det gör det hos mig vid ett snabbt test)

Hej, tack för ditt svar men funktionen duplicerar de mail man har markerat.

Jag kollar vidare lite på siten som scriptet fanns på.

nej, det gör den inte, däremot skrev jag nog fel, du ska slå Ctrl+D

Yes helt perfekt, nu funkar det klockrent. Underbart nu kan oviktig post raderas direkt.

Ett stort tack.

Vad menar du med post? Post som i brev eller post som i en databas?

Menar du om meddelanden som uppfyller vissa kriterier kan raderas så fort de kommer in? I så fall är svaret ja. Titta under menyn Verktyg>Regler och skapa en ny regel där du anger vilka kriterier som meddelandet skall möta och vilken åtgärd som då skall vidtas

Post alltså epost.

Allt är ok. problmet r löst tack!

1
Bevaka tråden