Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AVI till DVD

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skurup
  • 2007-12-25 16:00

Hej!

Jag har några roliga klipp på mig och mina polare i AVI förmat som jag nu gärna vill bränna ut till DVD. Min DVD klarar av att läsa AVI filer men inte de andras. Så frågan lyder, vilket program bör jag använda för att convertera dessa filer. Gärna ett gratis program tack.

Vänligen Robin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-25 16:09

Det är nog bäst att först kolla vilket format dina vänners DVD-spelare kan hantera. Och sedan hitta ett konverteringsprogram. Många brännarprogram, t ex Toast, kan konvertera och bränna till olika standardformat för video.

visst trden är gammal men kan ju ge ett tipps till folk som vill konventera avi till dvd, Burn gör jobbet utmärkt och jag har letat i säkert två veckor efter ett bra program för att bränna och konventera film, den fixar ju även att bränna data skvor och cd, men det var konventeringet jag var ute efter!:)

Ursprungligen av Ollebro:

visst trden är gammal men kan ju ge ett tipps till folk som vill konventera avi till dvd, Burn gör jobbet utmärkt och jag har letat i säkert två veckor efter ett bra program för att bränna och konventera film, den fixar ju även att bränna data skvor och cd, men det var konventeringet jag var ute efter!:)

Tack för tipset - funkar utmärkt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-12 18:52

Har man Toast så dragdroppar man filen och trycker på en röd knapp=Burn.
That's it.

Men det är inte gratis...

1
Bevaka tråden