Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyaste betan av 2.0 innehåller geo-tagging

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man tar en bild med 2.0 (nyaste programvaran) så frågar programmet om man vill Geo-Tagga bilden, då tar den reda på vart man befinner sig med Wi-Fi och GSM och lägger till det i informationen i bilden.

Det ryktas att man kommer göra detta via GPS i nya iPhone.

Latest iPhone 2.0 Beta Adds Geo-Tagging to Photos - Mac Rumors
AppleInsider | Latest iPhone 2.0 beta adds geo-tagging to Camera photos

Senast redigerat 2008-05-22 17:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 18:06

Geo-tagging ger verkligen många möjligheter. Jag tänker mig att samköra iPhoto med Adressboken. Man kan söka bland bilderna baserat på hemma hos vem bilden är tagen. Även att kunna söka på länder och städer vore ju super. Tex ett smart album med alla bilder tagna i Prag sommaren 2008 eller, om gud är god, alla bilder tagna i San Francisco i början januari 2009!

Sedan, när vi får GPS i våra laptops, kan man söka dokument baserat på var man skrev dem eller Keynotepresentationer baserat hos vilken klient man visat den. Eller skapa en spellista i iTunes baserad på var man lyssnat på låtarna.

Johan

Ursprungligen av chuck:

Geo-tagging ger verkligen många möjligheter. Jag tänker mig att samköra iPhoto med Adressboken. Man kan söka bland bilderna baserat på hemma hos vem bilden är tagen. Även att kunna söka på länder och städer vore ju super. Tex ett smart album med alla bilder tagna i Prag sommaren 2008 eller, om gud är god, alla bilder tagna i San Francisco i början januari 2009!

Sedan, när vi får GPS i våra laptops, kan man söka dokument baserat på var man skrev dem eller Keynotepresentationer baserat hos vilken klient man visat den. Eller skapa en spellista i iTunes baserad på var man lyssnat på låtarna.

Johan

Detta var uppe som rykte för två-tre år sedan när någon anonym snackade om dessa möjligheter, och han lät trovärdig. Men då handlade det om GPS i en Powerbook; samma system i en telefon låter mycket rimligare. Just med metadata som plats skulle saker bli enklare om man ofta reser.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-22 18:17

Om man har på GPS'en hela tiden...hur länge räcker batteriet då? 30 minuter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 19:33

Om ryktet är sant så verkar det rimligt att det kommer uppgraderingar på iPhoto och Aperture som stöder GEO-tagging.

I så fall hoppas jag att man kan få stöd för den här. Den borde fungera för alla kameror (som har rätt tid inställt).
GPS-enhet för Sony kameror : Sony : Sverige
CyberPhoto AB. Vi kan digitalkameror och videokameror. Vi har även MP3 och Mobiltelefoner.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-22 19:53

cut tog bort fråga som fått svar

Ursprungligen av pesc:

Om ryktet är sant så verkar det rimligt att det kommer uppgraderingar på iPhoto och Aperture som stöder GEO-tagging.

I så fall hoppas jag att man kan få stöd för den här. Den borde fungera för alla kameror (som har rätt tid inställt).
GPS-enhet för Sony kameror : Sony : Sverige
CyberPhoto AB. Vi kan digitalkameror och videokameror. Vi har även MP3 och Mobiltelefoner.

Kan inte GPSen slås på automatiskt de sekunder man tar en bild och registrera vart man är för att sen stängas av automatiskt igen?

1
Bevaka tråden