Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färglaser med PS & nät

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag vet att detta ältats en del redan men jag är inte helt nöjd med vad jag funnit.

Behöver en färglaser till 2-4 användare.

Den ska ha Postscript och kunna kopplas till nätverket på ett eller annat sätt (direkt på router eller genom en server)

Vi sysslar med grafisk formgivning o de kommer mestadels printas genom InDesign men även lite annat kontorsprintande.

Pris: ja de e svårt o säga, antar att det hänger ihop med förbrukningskostnader

Behöver enbart funka med Mac, gärna utan allt för mkt krånglande

Tack
/c

Jag vet inte riktigt vad du letar efter, men bra och billiga i drift är KonicaMinoltas "Bizhub CxxxP"-modeller. Upp till 12x18" och 300g papper.

Ursprungligen av TonyEnglund:

Jag vet inte riktigt vad du letar efter, men bra och billiga i drift är KonicaMinoltas "Bizhub CxxxP"-modeller. Upp till 12x18" och 300g papper.

Tack för tipset
Dock blev det lite fel, antagligen pga att jag inte skrev riktigt allt.

Det ska vara A4
Hade tänkt mig runt 5000:- kanske, men eftersom jag har noll koll på skrivare så vet jag inte. De blir kanske skit?

Hursomhelst är det inte tal om någon maskin i den klassen. Det är inte så viktigt att det går snabbt. Kvalitet och pris går långt före

Måste den verkligen ha postscript? Är nog svårt att hitta något i den prisklassen. Är själv nöjd med HP 2600n som har PCL.

Tänk också på att ord som "färglaser" och "fotoutskrift" inte riktigt bör uttalas i samma mening... Men HPn duger finemang till allt annat. Tyst o fin när den inte används.

----
Ser nu att den nyare HP 2700n har PS3 och kostar bara ca 3300 pistoler
Komplett.se - HP Color LaserJet 2700n 12/10 spm Nätverk, 64MB, PCL/PS3
Patronerna kostar förstås en del...

Ursprungligen av johan_tanying:

Måste den verkligen ha postscript? Är nog svårt att hitta något i den prisklassen. Är själv nöjd med HP 2600n som har PCL.

Tänk också på att ord som "färglaser" och "fotoutskrift" inte riktigt bör uttalas i samma mening... Men HPn duger finemang till allt annat. Tyst o fin när den inte används.

----
Ser nu att den nyare HP 2700n har PS3 och kostar bara ca 3300 pistoler
Komplett.se - HP Color LaserJet 2700n 12/10 spm Nätverk, 64MB, PCL/PS3
Patronerna kostar förstås en del...

Det absolut viktigaste är att saker ser ut exakt som det ska när de kommer ut, därav postscript? Har iofs läst nånstans att Adobe-programmen fixar det ändå utan PS, stämmer detta?

Nån fotoutskrift handlar det inte om, det får ske på en för ändamålet ämnad skrivare.

Jag hade tidigare 2600n, men skaffade en ny och betydligt bättre för ett litet tag sedan. Hewlett-Packard CP3505 heter den. Kolla in den på Dustin här:
HP COLOR LASERJET CP3505 - Populära Color Laserjet 3800 får en ersättare!

Detta med Postscript är inget problem på de 2 nämnda HP-skrivarna i tråden. AdobeCS fixar biffen på nåt sätt, och så har det varit i många många år.

CP3505 har dessutom PCL 5c/6, HP Postscript 3 emulering, och direkt PDF-utskrift v.1.4.

Ok, bra o veta. Kanske inte ska bry mig om PS-grejen då. Bara den emulerar.

Fyller på med lite frågor:

Nätverksskrivare kontra usb till server?
Vad är den egentliga skillnaden förutom att servern måste stå på, vilket den gör ändå.

Vaxskrivare, är de bra de?
Vilket ger bäst kvalitet och pris/utskrift
Blev lite nyfiken på Xerox Phaser 8560N man får ju dessutom gratis vax till.

Ursprungligen av ill_chrill:

Ok, bra o veta. Kanske inte ska bry mig om PS-grejen då. Bara den emulerar.

Fyller på med lite frågor:

Nätverksskrivare kontra usb till server?
Vad är den egentliga skillnaden förutom att servern måste stå på, vilket den gör ändå.

Vaxskrivare, är de bra de?
Vilket ger bäst kvalitet och pris/utskrift
Blev lite nyfiken på Xerox Phaser 8560N man får ju dessutom gratis vax till.

Jaha, då är rubriken lite felvisande nu då.
Verkar inte behöva vara en nätverksskrivare längre om de funkar lika bra med usb till servern.

Undrar fortfarande om vax, bra eller skit?

E rätt snurrig nu, e de nån som känner till en site som jämför förbrukningskostnader mellan olika printers?

Vi har också en HP Colour Laserjet 2700n och tycker den är helt ok. Skicka mig en PDF fil så skriver jag ut den och lägger på posten så får du se kvaliteten.

Sjovall, var var den största skillnaden mellan 2600n och CP3505 som gör att du tycker att den senare är "betydligt bättre"?

HP CLJ 2605 levereras med fulla toners, det är värt en del...

1
Bevaka tråden