Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letar en billig lokal för en datakurs en lördag

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Råkade föreslå för en förening för Macanvändare jag är med i att jag kan arrangera en kurs i en serverprogramvara som heter Joomla, ett CMS som man kan bygga och uppdatera webbsiter med.

Jag föreslog datumet nu på lördag den 26 april och så tänkte jag ordna lokalfrågan senare. Nu visar det sig naturligtvis att jag inte hittar någon lokal som inte kostar flera tusen och jag har satt priset för kursen mycket lägre än så, så det går inte.

Så nu hoppas jag att någon kanske känner till en lokal för en fyra-sex (eller fler) personer nu på lördag till billig penning? Om det är en datasal med Mac är det toppen. Finns internet, projektor och tavla att skriva på är det bara en bonus ovanpå de enda absoluta krav jag har, fyra väggar, tak, bord, stolar, eluttag och att den befinner sig så centralt det bara är möjligt. Jag har en del långväga deltagare.

Tiderna är 10.30-16.30 (ca) och som sagt nu på lördag den 26:e april.

Svara i tråden, via PM, epost eller genom att klicka på någon av mina chatt-"gubbar" här till vänster. Den som erbjuder lokal får förstås gratis kurs!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-04-21 17:55

Vilken stad pratar vi om?

Ojdå, förr i tiden stod min stad under min Taz-gubbe, men det gör den inte längre.

Det är människobyn, fjollträsk dvs Stockholm jag menar. Sorry. Några tips?

Studieförbenden brukar ha bra lokaler. De har ofta lokaler man kan hyra för en hyfsad penning.

Du kan även kontakta fackliga organisationer. Jag har varit på väldigt mycket i Folkets Hus i GBG som inte har det minsta med facket/SAP att göra.

Du har PM.

Nu har jag samma problem igen, men med 10 dagars framförhållning.

(Har kontaktat thevil separat och väntar på att höra av honom).

Jag skall på lördag den 24:e maj hålla i kurs i Joomla i Stockholm. Behöver en lokal för detta som rymmer ca 10 personer, en väldans billig en, helst gratis då deltagaravgiften är alldeles för låg. Tiderna är samma som förut, 10.30-17.00.

Den som kan ställa upp med lokal får skicka sig själv och sin personal på gratis kurs!

Kontakta mig via PM eller Epost-funktionen.

Vill passa på och tacka för tipset ovan, det visar sig att Medborgarskolan men inte Folkuniversitet har kurslokaler att hyra ut. En skolsal med projektor (som bokas separat) med internet utan datorer kostar ca 1000:-. Datasalar finns också, men jag fick inte tag i den personen som hade hand om det. För den här kursen var det tyvärr för dyrt.

Kollade priser på Folkets hus och en massa kurslokaler, konferenslokaler, datasalar man kan hyra också, normalpriset ligger på ca 2000-4500 för en heldag, eller mera. Det är oftast grupprum och liknande man kan få för det lägre priset.

Ursprungligen av Taz_1999:

Nu har jag samma problem igen, men med 10 dagars framförhållning.

Du har inte funderat på att lära dig ta betalt?

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Du har inte funderat på att lära dig ta betalt?

Eeeeh, jo...

I ask for so little, and boy do I get it!

Lokalfrågan är förresten löst, tack till alla som lämnat tips! Det blev ganska många anmälda till slut!

Jag har ett skämt till: Om jag nu är så smart och duktig, varför är jag inte rik? Jag tror du Claes har en ledtråd där...

Senast redigerat 2008-05-21 23:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 23:31
Ursprungligen av Taz_1999:

Nu har jag samma problem igen, men med 10 dagars framförhållning.

(Har kontaktat thevil separat och väntar på att höra av honom).

Jag skall på lördag den 24:e maj hålla i kurs i Joomla i Stockholm. Behöver en lokal för detta som rymmer ca 10 personer, en väldans billig en, helst gratis då deltagaravgiften är alldeles för låg. Tiderna är samma som förut, 10.30-17.00.

Den som kan ställa upp med lokal får skicka sig själv och sin personal på gratis kurs!

Kontakta mig via PM eller Epost-funktionen.

Vill passa på och tacka för tipset ovan, det visar sig att Medborgarskolan men inte Folkuniversitet har kurslokaler att hyra ut. En skolsal med projektor (som bokas separat) med internet utan datorer kostar ca 1000:-. Datasalar finns också, men jag fick inte tag i den personen som hade hand om det. För den här kursen var det tyvärr för dyrt.

Kollade priser på Folkets hus och en massa kurslokaler, konferenslokaler, datasalar man kan hyra också, normalpriset ligger på ca 2000-4500 för en heldag, eller mera. Det är oftast grupprum och liknande man kan få för det lägre priset.

Jag kan kolla på jobbet om våra websnubbar är intresserade av att lära sig lite om Joomla på lördag, i så fall kan dom öppna och låsa, jag kan tyvärr inte vara där. Men i så fall ha du tillgång till en massa saker. Dock så är konferansrummet inte optimal för 10 pers, men kontoret eller atlejen är det. Jag återkommer imorgon bitti. Jag lovar inget men men...

Ursprungligen av Tangen:

Jag kan kolla på jobbet om våra websnubbar är intresserade av att lära sig lite om Joomla på lördag, i så fall kan dom öppna och låsa, jag kan tyvärr inte vara där. Men i så fall ha du tillgång till en massa saker. Dock så är konferansrummet inte optimal för 10 pers, men kontoret eller atlejen är det. Jag återkommer imorgon bitti. Jag lovar inget men men...

Stort tack för att du kollar, lokalfrågan är dock löst för den här gången, men kanske det får plats några till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 23:36
Ursprungligen av Taz_1999:

Stort tack för att du kollar, lokalfrågan är dock löst för den här gången, men kanske det får plats några till.

kanon, vad kostar kursen, allt under 1500 är för billigt, bara så du vet

/Tangen

Joomla ?

Är det inte ett community-system eller?

Ursprungligen av Goflorp:

Joomla ?

Är det inte ett community-system eller?

Joomla är ett Open Source, alltså gratis Content Management System (CMS) som man använder för att bygga webbsiter. Det har en inlärningspuckel, en del saker är ganska så bakvänt innan man kommer in i hur utvecklarna har tänkt sig, men när man gör det så öppnar sig otroligt mycket möjligheter.

Läs mer om Joomla här:

Joomla!
CMS-demo - Hem <-- Min demosite där jag visar funktioner man kan få i ett CMS.

Till Joomla finns förstås en massa grejer för att bygga communities om man vill. Tex är en site för småföretagare Företagande.se - Starta eget, driva eget företag, starta företag där de har nyheter, forum, webshop mm byggt i Joomla med tillägg bara för att nämna en enda.

De flesta siter som MTG driver är också Joomla-siter, TV3 TV8 mfl.

Flera Open Source CMS kan man testa (även admindelen) på denna site:

Home - OpenSourceCMS

1
Bevaka tråden