Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är det "bekräftat" - Ny iPhone Wordwide den 9:e juni, säger Gizmondo

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-20 15:34

We all suspected it, but now it is confirmed: sources close to the 3G iPhone launch have told Gizmodo that Apple will announce their new model at the WWDC Keynote on June 9th. The second-generation iPhone will be available worldwide right after the launch, and not at year's end, as previously thought. The new model will also herald new sales policies in some countries.

Kan detta innebära att den även kommer till Sverige?

Breaking: iPhone 3G Launch Date Confirmed

Jotack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-20 16:00

Om det stämmer så är det kanon!
Får man bara se till att hålla igen lite på spenderarkontot tills dess.

Rubriken är ju ganska missvisande, Gizmodo berkräftar!

Inte helt fel om fallet är sådant. Bara att hoppas.

Hoppas skärmen har högre upplösning och att de tryckt in en GPS. Stylus vore också gött.

  • Medlem
  • 2008-05-20 17:39
Ursprungligen av Gilbert 2:

Stylus vore också gött.

yeeeoouch!* fet chans!

*=översteprästens egna dom i frågan

Olåst iPhone for 3999kr? Yes sir, ill take one.

  • Medlem
  • 2008-05-25 14:40
Ursprungligen av Gilbert 2:

Hoppas skärmen har högre upplösning och att de tryckt in en GPS. Stylus vore också gött.

Stylus är det sista man vill ha till sin iphone. Minns ni inte vad Steve sa på keynoten när luren först presenterades förra året i januari.

"A stylus? Who wants a stylus? Yuck!"

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-20 17:11

Tro inte allt ni läser.

Yes!!

Bra att man ska jobba utomlands i ett par månader, då vet man vad traktamentet kan gå till

Ursprungligen av kia2:

Kan detta innebära att den även kommer till Sverige?

Det gör det inte nödvändigtvis. "Worldwide" hos Apple betyder sällan att det kommer i alla länder över hela jorden, utan snarare att det kommer i rätt många. Inte nödvändigtvis Sverige m.a.o.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det gör det inte nödvändigtvis. "Worldwide" hos Apple betyder sällan att det kommer i alla länder över hela jorden, utan snarare att det kommer i rätt många. Inte nödvändigtvis Sverige m.a.o.

När betyder det inte det? Exempel tack, för jag kommer inte på något på rak arm.

Ursprungligen av Leftrustle:

När betyder det inte det? Exempel tack, för jag kommer inte på något på rak arm.

Till exempel brukar de skriva att iTunes Music Store är worldwide, fast det är den ju inte.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-20 18:06

Worldwide betyder att den släpps i alla världsdelar. Eller är det någon som tror att den släpps i alla länder i hela världen? I Nordkorea? Benin? Kuba?

Ursprungligen av mjg:

Worldwide betyder att den släpps i alla världsdelar. Eller är det någon som tror att den släpps i alla länder i hela världen? I Nordkorea? Benin? Kuba?

Nej, självklart, där de inte har distrubution släpps de inte. Men alla gånger jag varit med om (iPod, iPod touch, Macbook Air osv.) och de sagt worldwide, har de åtminstone kommit till Sverige.

Vad gäller iTS tycker jag att de alltid varit ganska tydliga med att den bara finns på vissa marknader.

Ursprungligen av mjg:

Worldwide betyder att den släpps i alla världsdelar. Eller är det någon som tror att den släpps i alla länder i hela världen? I Nordkorea? Benin? Kuba?

Det var mest det jag menade. Det är inte säkert att den kommer till Sverige bara för att den släpps Worldwide. Det är troligt, men inte säkert.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-20 18:19

Sverige är väl inte = världen?

Ursprungligen av DaPhox:

Sverige är väl inte = världen?

Sverige är en äkta delmängd av världen.

vilken tur, jag ska till NY den 11/6 så då kan jag gå in och handla ett par stycken, vilken flax!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-20 21:06

Ska också till NY den 11/6...

Lär dock vara slut på 5ft av då! Tur man är tillbaka den 21då....

Åker du dit varannan vecka, körigt liv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-20 21:34

Undrar vilka storlekar den kommer i? För mig räcker det egentligen nästan med 16GB men om det kommer en med 32GB så kan man lägga in lite mer än bara musik.
Eller så köper man 16GB varianten och byta upp sig tidigare. Alla vet ju att iPhone version 3 och 4 kommer vara så mycket snyggare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 08:39

16 och 32 har det snackats mest om

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-21 09:21

OK, detta verkar ju bra. Rimligtvis innehåller den HSDPA och då undrar jag: Tror ni man kommer att kunna dela ut den uppkopplingen via AirPort så man kan surfa snabbt från sin vanliga dator utan att knäcka iPhonen. Alltså rakt ur lådan + ev någon nerladdning an mjukvara?

bloggen gizmodo eller företaget gizmondo har bekräftat detta???

Ursprungligen av generuss:

bloggen gizmodo eller företaget gizmondo har bekräftat detta???

Företaget förstås. De släpper en uppgraderad virtuell variant av sin spelkonsol inuti iPhone 2.0. I samband med detta byter också föräldra företaget namn från Tiger Telematics till Leopard Logistics.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 20:21

Apples hemsida lär vara helt nere flera veckor efter lanseringen... Alla vill väl beställa samtidigt tänker jag. Eller vad tror ni?

När iPhone kom trodde jag att jag hellre hade haft en penna, men nu har jag haft min Touch i över ett halvår, och en penna är det sista jag vill ha.

Med en penna kan man ju framför allt inte göra multitouch. Man får ha två pennor.

För den som är intresserad av en stylus till iPhone, så finns det ju några alternativ. Till exempel: ThinkGeek :: Pogo iPhone Stylus

1
Bevaka tråden