Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[Microsoft Messenger:Mac7] Problem med display pictures

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Min första diskussion här på 99mac även om jag surfat runt lite under senaste året, hoppas jag inte trampar på några tår

Jo, jag har ett problem. Har nämligen installerat Microsoft Messenger for Mac häromdagen. Verkar fungera bra rent allmänt men det verkar omöjligt att välja en bild till sin profil, det klagas på att det är fel format. Även om jag försöker välja en av de fördefinierade bilderna går det inte att trycka på ok-knappen för att bekräfta sitt val. Skum.

Jag kan ej heller se andra användares bilder, med undantag för en snubbe som jag kunde se i diskussionsfönstret.

Är detta en känd "feature" eller går det att avhjälpa på något vis? Tacksam för alla svar och funderingar!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-05-21 16:12

Det första problemet känner jag inte igen (eller jo, från PC-versionen), däremot blir en del bilder helt pixliga av nån anledning. Om jag har nån bild med en toning i så ser den ut som en GIF eller hårt komprimerad jpeg

Andra personers bilder är det faktiskt rätt sällan jag ser, de kommer aldrig helt enkelt.

Annars kan jag rekommendera Adium

Ursprungligen av ledin:

Det första problemet känner jag inte igen (eller jo, från PC-versionen), däremot blir en del bilder helt pixliga av nån anledning. Om jag har nån bild med en toning i så ser den ut som en GIF eller hårt komprimerad jpeg

Andra personers bilder är det faktiskt rätt sällan jag ser, de kommer aldrig helt enkelt.

Annars kan jag rekommendera Adium

Adium körde jag tidigare. Det var inga problem med det förutom att det var otroligt segt att skicka filer, därför ville jag testa msn.

Mina vänner vars msn fungerar bra har tidigare versioner än 7:an, kanske ska testa en äldre version helt enkelt.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-05-21 20:40

Jag hade samma problem med 6an också. Brukar variera mellan messenger och adium

Ja det händer så för mig med.
Jag kan inte välja profilbild. Tar jag mina egna bilder så klagar den på fel filformat. Försöker jag med någon av de inbyggda så fastnar programmet när jag trycker "Ok" och så får jag tvångsavsluta för att komma ur det.
MSN Messenger 7.01.

Jag kör Mercury Messenger 1.9 istället och det fungerar.

Hälsar
R

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-08 21:00

Nu har jag problemet att jag loggas ut ibland. Står typ att tjänsten inte är tillgänglig eller nåt sånt... Ibland blir jag tydligen utloggad utan att det syns också, det är först när jag ska skriva till nån som det står att jag inte är inloggad :S

Ursprungligen av ledin:

Nu har jag problemet att jag loggas ut ibland. Står typ att tjänsten inte är tillgänglig eller nåt sånt... Ibland blir jag tydligen utloggad utan att det syns också, det är först när jag ska skriva till nån som det står att jag inte är inloggad :S

Det händer mig även med Mercury Messenger ibland, men den talar iaf om det. ("no ping reply in 5 minutes"). Verkar vara MSN tjänsten som är instabil.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-09 18:41
Ursprungligen av Raphael:

Det händer mig även med Mercury Messenger ibland, men den talar iaf om det. ("no ping reply in 5 minutes"). Verkar vara MSN tjänsten som är instabil.

Okej! Då får vi hoppas på att det löser sig snart då. Slipper man iaf krångla med att byta program och grejer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-27 13:31

Ändra profilbild i messenger

Hittade det här när jag googlade... fungerade för mig!!

Launch Messenger, but don't sign-in
Choose the option "Sign in with a different account"
Click "Clear Account History"
Click "Clear History"
Now click Sign-in and enter your credentials again

//A

Ursprungligen av Alex07:

Hittade det här när jag googlade... fungerade för mig!!

Launch Messenger, but don't sign-in
Choose the option "Sign in with a different account"
Click "Clear Account History"
Click "Clear History"
Now click Sign-in and enter your credentials again

//A

funkade för mig med!

1
Bevaka tråden