Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svarta ramar och dubbla menyval i applemenyn!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lånar min pojkväns konto då jag inte skaffat eget ännu.

Nyss hände något som jag inte blir av med och eftersom jag är ny macanvändare vet jag inte hur jag ska få bort det.
Jag högerklickade för att uppdatera en frame i Safari men jag måste ha lyckats gjort något mer för nu får jag en tjock svart ram runt aktiva program som adium eller bakåtknappen i safari och även runt en av ikonerna på skrivbordet om jag inte har något aktivt program.
Samtidigt fick jag även dubbelt av tvångsavsluta, omstart, stäng av och logga ut i applemenyn.

Någon som har en aning om vad som hänt och hur jag får bort det igen?

//Jka

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-14 06:24

Prova trycka ⌘+F5. Detta slår av VoiceOver, som markerar de upplästa objekten med svart ram (och av någon outgrundlig anledning ibland förgriper sig på Applemenyn).

Ursprungligen av MarkDF:

Prova trycka ?+F5. Detta slår av VoiceOver, som markerar de upplästa objekten med svart ram (och av någon outgrundlig anledning ibland förgriper sig på Applemenyn).

Anledningen till att den "förgriper sig på Applemenyn" är att den faktiskt lägger till objekt som inte fanns där tidigare. Den dubblerar inte bara.

Notera skillnaden på "Restart" och "Restart..." och så vidare. Kortkommandona är också olika.

Tack! Jag höll på att bli tokig!

Gammal tråd kommer till nytta - hallelujah!

(nyckelord: svarta ramar, inmatningsruta, dubblering i Applemenyn / äpplemenyn)

Och igen

(Nyckelord: Logga ut, starta om, stäng av, dubbelt, svart ram, menyval)

1
Bevaka tråden