Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gemensam adressbok

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som satt upp en gemensam adressbok som är baserad på OS X Server och som kan läsas av både Apples egna Adressboken och Microsoft Entourage?

Jag skulle verkligen behöva hjälp hur man gör.

Har letat efter den funtionen i evigheter (nåja) men jag har inte hittat något.

Titta på OpenLDAP:

http://www.openldap.org/

Själva servern är redan installerad i OS X Server. Med den kan alla mailklienter (Eudora, Netscape Mail, Outlook, Quickmail, Adressboken m.fl.) läsa adresserna.

Det luriga är bara att ingen av dem kan uppdatera dem. Det får man lösa med ett separat interface för inmatning eller kanske en export av en LDIF-fil ur någon databas.

Ett annat alternativ är Addressbook4LDAP som du hittar här:

http://j2anywhere.com/downloads/ab4ldap/index.html

  • Medlem
  • 2004-10-26 14:19
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Är det någon här som satt upp en gemensam adressbok som är baserad på OS X Server och som kan läsas av både Apples egna Adressboken och Microsoft Entourage?

Jag skulle verkligen behöva hjälp hur man gör.

Fixade det direkt...

Bara att gå i WorkGroup Manager och lägga till Attribut ifrån 'Inspector' samt konfigurera 'search base' i Mail resp Entourage.

Mappningen sker automatiskt, testade med epost-adress samt mobilnr... samt med både Mail och Entourage.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-16 19:55

Tjena, dammar av denna gamla tråd och ber om steg för steg instr.

Yes!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-19 15:43

Då dammar jag oxå av den här tråden, behöver hjälp i Leopardserver med detta.

/Henrik

Ja, jag ska också sätta upp detta och skulle inte ha något alls emot lite litteratur eller intressanta inlägg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-19 21:04

Jag väntar på Mac OS X 10.5.3 men sedan. Gissar att det blir en hel del läsning om detta i hängmattan i sommar. Detta och iCal server. Vi borde verkligen hjälpa varandra här och skriva ihop något.

Hur pass bra är egentligen gemensamma Adressboken i 10.5 egentligen. Fick några intressanta svar av Melin förut som sett demo på detta. Försöka locka in honom här kanske..

1
Bevaka tråden