Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage 2004 databasen felade för andra gången på kort tid - vad är fel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en användare som kör Entourage 2004 och nu på kort tid säger programmet att databasen är skadad och behöver repareras. Detta är på andra gången på kort detta sker.
Vad kan det bero på?
Och vad kan jag göra för att ordna till det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-19 11:08

Samma sak hände en kund till mig. Prova att starta entourage och håll in alt (option) tangenten. Du kan då bygga om databasen. För det mesta går det att fixa men i vissa fall så kan det hända att ett antal email försvinner.

//Rob

Jo jo det har jag gjort två gånger nu inom en månad, känns som lite för mycket.
Hur kan dessa fel uppstå?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-19 11:19

Jag har ingen aning. Förmodligen pga att databasen blir rätt stor ju äldre den blir och om någon skriv/läs fel uppstår så är hela databasen trasig.

//Rob

Hmm ok maskinen är gammal och hon kör Entourage på ett sätt jag inte sett någon annan gör det... 4 Gb är hennes Microsoft User Data mapp.

Hon har en rätt "avancerad" struktur.
Med mesta delen av materialet "lokalt" alltså På denna mac.
Hon tar emot mailen via sitt excahange-konto och sorterar och flyttar till sin lokala maskin.
Sist jag kollade var det 2 Gb eller om det var mer. Men hon hanterar mycket bilagor men har aldrig fått något meddelande om att hon är på väg att få slut på utrymme.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-19 16:47
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Hon har en rätt "avancerad" struktur.
Med mesta delen av materialet "lokalt" alltså På denna mac.
Hon tar emot mailen via sitt excahange-konto och sorterar och flyttar till sin lokala maskin.
Sist jag kollade var det 2 Gb eller om det var mer. Men hon hanterar mycket bilagor men har aldrig fått något meddelande om att hon är på väg att få slut på utrymme.

Ungefär så gör min kund också. Det blir många bilagor som också sparas i databasen. Om någon bilaga är trasigt har det hänt att man inte kan starta Entourage. Jag hatar det programmet men vad ska man göra?

//Rob

1
Bevaka tråden