Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoppa den vågräta förflyttningen NUU!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och mixar och blir vansinnig på att projektfönstret följer tidslinjen helatiden. Hur slår man av detta djävulens påhitt? Har testat att attackera den blå gubben uppe till vänster men han fortsätter likförbannat lysa vad än jag gör.

Tacksam för snabb hjälp!! Svaret är som vanligt skitenkelt.

scroll lock!

edit: Eller oj såg just att det var i Logic, och alltså troligen mac. -Finns scroll lock på mac, tro?
Men det funkar iallafall på PC i Sonar.

Nope! Det hjälper inte mig tyvärr

Detta ska ju vara hur simpelt som helst, typ en gående gubbe som man markerar eller avmarkerar beroende på. Men den har låst sig och förblivit blå. Bugg??

  • Medlem
  • 2008-05-13 17:50

Sök efter follow i manualen

Gjorde det innan, men hittar ingen information av intresse. Kan du delge den exakta rubriken du har i åtanke?

Det är precis som du säger gubben uppe till höger som ska vara grå om du vill skippa att följa tidslinjen. Varför det inte går att klicka bort den vet jag däremot inte, funkar alldeles utmärkt här...

Logic Pro Help :: Logic Pro Forums är ganska bra att leta svar på annars.

Det finns en inställning nånstans där man kan ställa in follow när man trycker play (t ex). Leta upp den och, tja, avmarkera, så ska allt vara frid och fröjd.

ps. Jag hade gärna varit med specifik, men jag sitter inte framför mitt Logic just nu tyvärr.

jaa denna funktion har jag stört mig på ochså ska hem och prova det ni säger med gubben

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 13:38

Du kanske redan har löst det, om inte så...

Under "View" (i arrangefönstret) så har du funktionen "Scroll in play", there's your problem.

1
Bevaka tråden