Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur visa total nedladdad datamängd per session (3G/GPRS)?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har skaffat ett s.k "datapaket" till mitt abonnemang. Det innebär att jag har 1GB "fri" nedladdning för en summa pengar per månad, trevligt att ha när man åker tåg exempelvis. När jag använder telefonen som 3G-modem till Powerbooken skulle det därför vara trevligt att se den totala nedladdade datamängden för varje gång jag kopplar upp mig.

I Activity Monitor kan jag inte nollställa räknaren vad jag kan se, och i menyraden visas bara den totala tiden jag har varit uppkopplat vid sessionen.

Finns det något litet program som visar total upp/nedladdning av datamängd så jag håller koll på att jag håller mig inom 1GB?

Kör Leopard 10.5.2.

Jag kör likadant och håller koll i telefonen, har en SE W890, under Inställningar - Samtal - Tid och kostnad - Dataräknare finns senaste session och total. Jag nollställer vid månadsskifte och håller koll den vägen.

Max

Ursprungligen av maxcarlgren:

Jag kör likadant och håller koll i telefonen, har en SE W890, under Inställningar - Samtal - Tid och kostnad - Dataräknare finns senaste session och total. Jag nollställer vid månadsskifte och håller koll den vägen.

Max

Så har jag gjort hittills, men tycker det är drygt eftersom räknaren inte uppdateras i realtid. Man måste koppla ner för att få datamängden för den sista sessionen... :S

Har du Tele2? Kör du 1GB-paketet eller fri mängd?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-19 15:47
Ursprungligen av frazze:

Vilket av programmen ska jag ha? Verkar vara program som är anpassade till nån australiensk bredbandsleverantör...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-20 12:39
Ursprungligen av Scratchen:

Vilket av programmen ska jag ha? Verkar vara program som är anpassade till nån australiensk bredbandsleverantör...

Dom nuvarande programmen är mycket riktigt anpassade för Australien. Men jag hade för flera år sedan en kort kontakt med utvecklare om att ta fram en för svenska operatörer. Nu föll det på att jag fick ett abb som inte hade detta behov. Så mitt tips är: fråga om dom kan anpassa eller på något annat sätt göra det tillgängligt för svenska förhållanden.

Är förvånad över att ingen har tipsat om widgeten iStat Pro ?
Man kan ju kolla sitt nätverk där, och även om man kanske inte kan ställa in att den ska börja när man sätter in 3G-modemet/mobilen, men man kan ju kolla hur mycket ens dataström ligger på innan man sätter in den, och sen bara hålla reda på att siffrorna inte ökar med mer än vad man vill.

Jepp har Tele2 1 GB, det räcker bra för mig. Har bara kört ett par månader och inte kommit upp i mer än typ 50 mb per månad trots att jag surfar en del och kollar mailen i telefonen som en tok. Så jag oroar mig inte så mycket för att hamna över 1 000 mb längre.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-05-20 11:38

I Menue Meters finns så man kan se hur mycke data som mottagits/skickats!

1
Bevaka tråden