Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur registrera Office 2008?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-05-18 16:23

*** EDIT: Problemet är nu löst, lösningen finns i inlägg #8 *** /Jan

Detta är förmodligens månadens hål-i-huvvet-fråga, men...

...hur skall jag registrera produktnyckeln för Office? Jag har en "hem- och studentutgåva" som skall tillåta tre samtidiga installationer, ändå klagar Office när en installation är aktiv på en annan av hushållets Mac:ar. Kan jag ha installerat med samma produktnyckel på två burkar, och hur ser jag i så fall det? Beter sig kanske Office så här tills jag registrerat produktnycklarna på varje burk, och hur gör jag i så fall det?

Redan provat: Det är inte on-line registration som gör det, under "Om Word"-menyn står bara det numeriska produktnumret, ingen träff finns att få på on-line help.

/Janne

Senast redigerat 2008-05-19 13:50

Du får med tre produktnycklar.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-05-18 19:25

Jovisst, Hagelin, men frågan är HUR jag registrerar en, eller två, eller tre produktnycklar i MS Office for Mac 2008?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-05-18 19:52

Nu du installerar så frågar office efter nyckeln. Till dator nummer ett använder du nyckel nummer ett och gissa vilka du använder till dator nummer 2 och nummer 3...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-18 22:28

mao det sitter tre nummer på kartongen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-05-18 23:50

Jo, javisst, tack, men...
Office frågar aldrig efter någon produktnyckel, ju. Det gjorde Office 2004. Jag har nu av- och ominstallerat från noll två gånger, och ingen fråga om Product Key dyker upp. Vad göra?

Ursprungligen av janwic:

Jo, javisst, tack, men...
Office frågar aldrig efter någon produktnyckel, ju. Det gjorde Office 2004. Jag har nu av- och ominstallerat från noll två gånger, och ingen fråga om Product Key dyker upp. Vad göra?

Sådan information ligger väl kvar osynligt även om man aviinstallerar? Alltså letar Office upp den gamla informationen när man installerar igen. Man måste nog in och gräva efter "gömda" inställningsfiler här och där (vet dock inte vilka eller var).

Även om du får ha tre samtidiga installationer får du kanske inte ha tre samtidiga användare? Men jag kan inte detaljerna för din licens.

Om du råkat ange samma "Licence Key" på två installationer kan du försöka nollställa den ena (utan att installera om Office) genom att ta bort filerna
Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 Settings.plist
och
Applications/Microsoft Office 2008/OfficePID.plist

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-05-19 09:30

Sundbom, din lösning funkade! Efter att ha raderat de två filer du angav (och tömt papperskorgen), så frågar Office efter licensnyckel när jag nästa gång startar Word.

Kort summering för nytillkomna läsare följer. Stackars Mac-användare köper billig Office for Mac 2008 via Mecenats Microsoft-erbjudande. Installerar på husets två Macar, men upptäcker att licensen är en en-användar-licens. Köper nu dyrare tre-användar-licens (Office for Mac 2008 Hem- och Studentutgåva) på Apple Store. Installerar på husets två Mac:ar, men bugg i Microsofts avinstallationsscript tar inte bort spår av gamla licensen, så stackars Mac-användaren lider lika svårt, som han gjorde innan han konverterade till Mac. Stackars Mac-användaren frågar på 99.se, får kunskap, fixar och lever nu lyckligt. Och det viktigaste att minnas av allt detta är svaret på frågan: vilket företag har skapat den buggiga koden? Svaret börjar på M.

1
Bevaka tråden