Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2008 - Bara negativt om senaste 12.1 ??

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-05-14 14:42

http://www.macupdate.com/info.php/id/9648/microsoft-office-2008

Är det lite varning på den eller?

/Fredrik

Inte direkt så att man är benägen att kommentera att man installerat en uppdatering när det gick helt problemfritt.

Jag installerade den och det gick helt smärtfritt, funkar utmärkt såvitt jag kan se och känns snabbare. Nu tillhör jag ju den skara som i princip aldrig haft problem med office--programmen, så om det funkar lika bra för andra vet jag inte.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag installerade den och det gick helt smärtfritt, funkar utmärkt såvitt jag kan se och känns snabbare. Nu tillhör jag ju den skara som i princip aldrig haft problem med office--programmen, så om det funkar lika bra för andra vet jag inte.

Samma här - fungerar utmärkt ! Upplever det som något snabbare.

Funkar bra här också.

Använder inte Word så mycket. Men Entourage och Excel används, och jag har inte haft några större problem med dem, varken före eller efter uppdateringen.

Hade inga problem vare sig före eller efter uppdateringen, men jag använder å andra sidan programmen ytterst sporadiskt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-14 16:03

2008 fryser lite sådär spontant när den känner för det. Lite mindre ofta efter uppdateringen..

Jag hoppas bara att denna uppdatering gör att min fru kan köra vår Home-licens.

Helt klart varning i alla fall min erfarenhet. Kan ej använda office efter installering av denna uppdatering.

Oavsett vilket program i office jag försöker starta kommer jag inte längre till att Installations assistenten för Office 2008 startas och när jag slutfört den startas Microsoft AutoUpdate vilket också är slutstationen, när jag avslutar den är jag tillbaka på ruta ett.

Har slängt alla preferences-filer till office jag kan hitta på datorn.

Tillägg:
Installerade om office totalt, och nu kan jag inte uppdatera den alls med någon av de uppdateringar som är släpat. Installeraren klagar på att något saknas, men uppger ej vad som saknas.

Senast redigerat 2008-05-14 17:31

Fungerar inte. Jag får upp följande när jag försöker uppdatera. Har inte tid och bråka mer med uppdateringen så jag nöjer mig med den installation jag har på datorn nu som fungerar. Ska börja avveckla användningen av office.

För er som uppgraderat och hamnar i "registrera-uppdatera"-loopen, dvs att ni inte får igång programmen, fungerade detta från kommentarerna på Macupdate:

When an office app doesn't want to start:

delete ˜/Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 Settings.plist
delete /Applications/Microsoft Office 2008/Office/OfficePID.plist

then it wil ask for your key etc. and again the update and the data thing. Again it wil not start then. But when relaunched again the problem should be solved. Found this online.

Det fungerar här också, men jag undrar:
Fick någon av er upp uppdateringen i AutoUpdate?
Det fick inte jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 13:07

Nope, varken jag eller någon jag har pratat med fick den via auto-update.

Ursprungligen av Byrdbrainiac:

Det fungerar här också, men jag undrar:
Fick någon av er upp uppdateringen i AutoUpdate?
Det fick inte jag.

Fick också ta det manuellt - efter att jag läst artikeln i MacWorld. Tror inte att
AutoUpdate fungerar, vilket egentligen är uselt med tanke på att dom själva skriver att det främst är "säkerhetsuppdateringar"!

Office 2008 fungerar bra här, och jag fick tanka ner den manuellt från microsoft office hemsida.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-15 18:05

Uppdaterat i tre Macar - nema problema.

Numera kraschar det inte lika ofta men det är ju så långsamt så pyramider uppförs på samma tid som det tar att ladda Word 2008 på min Macbook Pro 2.33GHz med 2GB RAM.

Eller på ren svenska: herrejävlar vad uselt det är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 22:33
Ursprungligen av Joacim Melin:

Numera kraschar det inte lika ofta men det är ju så långsamt så pyramider uppförs på samma tid som det tar att ladda Word 2008 på min Macbook Pro 2.33GHz med 2GB RAM.

Eller på ren svenska: herrejävlar vad uselt det är.

Kan vi inte kolla, jag har en 2.2 med 3GB. Word startar på 8 sekunder första gången och 4 på andra. Excel 4 sec sedan 3. Du har en lite snabbare men jag mer minne. Kanske går jämnt ut. Vad har du för tider? Kan ju vara kul och se om det är lika eller om du kankse har fel på programmet.

Tillägg: Fick den inte i AutoUpdate.

Ursprungligen av acke:

Kan vi inte kolla, jag har en 2.2 med 3GB. Word startar på 8 sekunder första gången och 4 på andra. Excel 4 sec sedan 3. Du har en lite snabbare men jag mer minne. Kanske går jämnt ut. Vad har du för tider? Kan ju vara kul och se om det är lika eller om du kankse har fel på programmet.

Tillägg: Fick den inte i AutoUpdate.

Exakt samma tider för mig på en 2,66 med 4GB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 23:19
Ursprungligen av adress@mac:

Exakt samma tider för mig på en 2,66 med 4GB.

Hur har du det med typsnitt_ Jag har bara de som finns fran borjan och det som kommer med office.

Ursprungligen av acke:

Hur har du det med typsnitt_ Jag har bara de som finns fran borjan och det som kommer med office.

Samma här yrar jag! Inga extra typsnitt.

  • Medlem
  • 2008-05-15 19:40

Uppdaterade just och det funkar, tack och lov, bra även för mig. Detta med att Office skulle vara segt att ladda in, gäller ju bara första gången efter varje omstart. Sen tycker i alla fall jag att det går riktigt rappt när det väl är i cachen (som jag aldrig lär mig stava till).

Men - samma sak här: Det fanns inget att hämta via auto-update.

/Fredrik

Jag körde in uppdateringen, hämtad manuellt, på min jobbiMac och upplevde snarare Entourage som lite rappare och behagligare att använda (så behagligt det nu kan bli).

Antalet installerade fonter påverkar uppstartstiden ordentligt har jag hört.

Starttiderna är sega första 1-2 gångerna efter uppdateringen men därefter tar det "bara" 4-5 sek.

Jag tror som Hagelin att typsnitt spelar in. ATSserver drar igång ordentligt vid start av Office2008-program, speciellt vid första starten.

Upplever Excel som mer stabilt nu, och de har lyckats fixa några riktigt irriterande buggar.

Fick ej svensk version i autoupdate. Däremot dök den uppdateringen för engelsk version upp i autoupdate.

Jag fick min via Autoupdate, funkade hur smidigt som helst. Har inte hunnit testa Word utförligt än men det känns mer stabilt än innan.

//Irre

  • Medlem
  • 2008-05-16 19:30

Seeeeg

Macbook pro 2,4 ghz 4 Gb minne. Uppstart kall=närmare 40 sek. Svagt!!!!
bosse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 20:55
Ursprungligen av Bosse:

Macbook pro 2,4 ghz 4 Gb minne. Uppstart kall=närmare 40 sek. Svagt!!!!
bosse

Alla program på en gång eller bara ett av dem? I sådant fall vilket och ja, riktigt svagt.

Den som har så långa starttider och/eller så sega Office-program har problem i miljön och/eller installationen

Bevaka tråden