Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ompekning av domännamn?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2008-05-15 11:08

Jag har en sajt med filändelse .nu www. Fattiga.nu
När jag startade den så la jag den på Surftown, men så blev det så bedrövligt långsamt på det hotellet att jag flyttade till One.net (tid B-one).
Men One.net vill absolut inte hosta en .nu
Därför blev jag tvungen att regga en ny domän med filändelse .se

Nu fick jag faktura från Surftown och de påstår att om jag inte betalar för webbhotell hos dem så upphör ompekningen som jag absolut vill behålla.

Är det någon som har tips om hur jag skall göra.

Du bör ju kunna betala för endast domännamnet och inte hotellplatsen, det kan man iaf hos tex. Loopia. Då kan du fortfarande peka om din domän men slippa betala för plats hos dom. Skulle dom absolut inte gå med på det kan du ju flytta .nu-domänen till tex.Loopia och göra ompekningen hos dom.

(Tycker dom det låter knäppt att B-one inte vill hosta nu-domäner, men vad vet jag.. )

  • Oregistrerad
  • 2008-05-17 00:43

One.com:
.eu .se * 95:- 25:-
.com .net .org .at .cz .mobi 115:- 55:-
.info .biz .ch .li 150:- 55:-
.dk .uk .be .name .cn .in 75:- 25:-
.de .nl

Det verkar som dom inte kommer så bra överens med .nu så det verkar vara sant.

Jag skulle nog rekommendera loopia, där får du ett DNS konto automatiskt när du registrerar en domän och det ingår i domänregistreringspriset, så det är en mycket trevlig service. Du kan flytta domännamnet till loopia och göra din forward där.

1
Bevaka tråden