Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-användarna varnas för "räkningschock"

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

New Zeelandsversionen av Computer World varnar nu iPhoneanvändare för en rejäl räkningschock för all datatrafik enheten genererar.

Läs hela artikeln här: Computerworld > IPhone users warned of ‘bill shock’

iPhoneanvändare, Hur ser dina telefonräkningar ut varje månad?

Flatrate, inga problem alls! (telia)

Precis. Telia EDGE, 199:-/mån. Shopp, shopp!

  • Medlem
  • 2008-05-11 21:38

Samma lika.

Flatrate hos tele2. (Tror jag betalar 99 kronor för det).

Ringer för 200:- / Mån. Flatrate på surfdelen (199:-) Telia.

Word.

DÄREMOT fick jag en sur första räkning eftersom man betalar alla FASTA avgifter i FÖRSKOTT. Detta betydde att det blir 1200:- ungefär på första räkningen. LITE surt när man räknat med en lemfundring....

Tele2, 39 kr för 1GB trafik - använder sällan över hälften...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-11 22:45

Nu är det så att det är inte många länder som har en flatrate på data trafik. Så den varningen är riktig. Speciellt eftersom när man har aktiverat edge så kopplar iPhonen upp sig så fort man trycker på weather/stocks/googlemaps. Nu kan det låta självklart men det är faktiskt många som inte förstår det. Det finns t o m frågor angående det här på forumet.

När man har flatrate på data trafiken då fungerar iPhone bäst men för många finns inte den möjligheten och då kan det snabbt bli väldigt dyrt.

För att återkomma till frågan: ca 40€/månaden inkl. samtal.

//Rob

Senast redigerat 2008-05-11 22:59
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-15 20:35
Ursprungligen av mmmikael:

Tele2, 39 kr för 1GB trafik - använder sällan över hälften...

Har också Tele2/Comviq, snälla berätta vad du har för abbonemang eller tillval så du kan använda 1GB/månaden för 39kr.

Ursprungligen av iLind:

Har också Tele2/Comviq, snälla berätta vad du har för abbonemang eller tillval så du kan använda 1GB/månaden för 39kr.

Du kan välja till det till alla Tele2s abonnemang..
Datapaket - Tele2
Du kan beställa direkt genom Tele2s chattkundtjänst eller per telefon.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-05-11 22:31

199 spänn.... lugnt och skönt inga surprises
Felia

Flatrate och det hoppas jag verkligen kommer finnas som val när iPhone SWE lanseras.

  • Medlem
  • 2008-05-12 12:12

Flatrate hos telia på både samtal & surf - inga chocker so far.

Om man pröjsar 15 spänn / mb & surfar loss får man så klart en fet räkning. Detta är dock ingen problematik som är specifik för en telefonmodell, utan kort & gott ett ansvar som hamnar på användarna.

men idagens läge kan man väl inte få nån fet räkning med tele2 ? efter som dom inte har edge? eller e jag helt ute och cyklar

Ursprungligen av stephan__4:

men idagens läge kan man väl inte få nån fet räkning med tele2 ? efter som dom inte har edge? eller e jag helt ute och cyklar

De har inte edge, men de har ju GPRS. Det går långsammare men kostar lika mycket.

Har tele2 kontant kort i min.
EDGE hade jag på..............då
försvann 400kr! på mindre än 2 dagar!
På fråga varför, svarade tele2 att min telefon kopplades själv även mitt på natten.
Jag stängde EDGE och så försvan problemmet

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-12 20:59

Kör Telenor Flatrate, så jag har inga problem med överraskande räkningar!

Personligen har jag Telia via jobbet. Tror vi betalar 700 per anställd och månad med fri datatrafik.

Första tre månaderna så hade jag datatrafik för cirka 2000:-/månad, som tur va så hade mycket skett utomlands så att företaget gick in och betalade.

99 + 199 (flatrate) hos Telia, klockrent.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-05-14 16:20

Samma som herrn ovan, 99:- samt 199:- Fastpris data. Fungerar trevligt

Kan man inte använda kontantkort?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-17 11:28

Oh, det där såg verkligen nice ut! Tackar för länken

1
Bevaka tråden