Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orange släpper iPhone i Afrika och Europa

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Orande meddelar att dom släpper iPhone i följande länder:

Belgien, Dominikanska Republiken, Egypten, Jordanien, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Slovakien och Österrike

Dom ska även släppa iPhone i Afrika, men det står inte i vilka länder, men dom finns i följande länder i Afrika:

Botswana, Elfenbenskusten, Jordanien, Kamerun, Madagaskar, Mali, Mauritius, Réunion och Senegal (utöver Egypten).

Källa:
Orange tar iPhone till Afrika och Mellanöstern - MacWorld

Sydafrika också väl, enligt någon skum karta som florerade...

Men inte norden... Kom igen nu Telia, gör klart dealen!

Jag tror (allvarligt) att Telia och/eller Telenor komma släppa bomben vilken dag som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 14:32
Ursprungligen av Patrik D:

Jag tror (allvarligt) att Telia och/eller Telenor komma släppa bomben vilken dag som helst.

Jag tror också det. Men det börjar nästan bli lite löjligt när länder som Senegal och Botswana får iPhone före oss. Det som är positivt är ju att det verkar som Apple helt släppt tanken på exklusiva operatörsavtal när nu Österrike där det tidigare fanns ett exklusivt avtal får iPhone genom två operatörer.

Jag undrar om Apple också har släppt kravet på att få pengar från operatörerna? Det finns ju inte längre någon exklusivitet att betala för. Apple har kanske insett att de tjänar mer pengar på att sälja iPhone i varje litet land i världen än att få pengar från några få utvalda operatörer.

Johan

Ursprungligen av chuck:

Jag undrar om Apple också har släppt kravet på att få pengar från operatörerna? Det finns ju inte längre någon exklusivitet att betala för. Apple har kanske insett att de tjänar mer pengar på att sälja iPhone i varje litet land i världen än att få pengar från några få utvalda operatörer.

Låter troligt ja.

Sjukt att Ingen har lite trovärdiga rykten innanför Telia eller Telenors väggar?! Ge oss nåt att be till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 14:57
Ursprungligen av Patrik D:

Sjukt att Ingen har lite trovärdiga rykten innanför Telia eller Telenors väggar?! Ge oss nåt att be till!

Ja det är riktigt märkligt. Nån måste ju hört någonting av någon. De har kanske hotat med en utskällning från Steve Jobs. Det lär ju vara något ingen vill vara med om.

Vilka länder i (väst) Europa är det som inte har fått besked ännu? Nederländerna, Norge, Danmark, Finland, Sverige:( och Spanien är de jag kan komma på.

Johan

Följande länder i (väst) Euroa väntar på iPhone:

Andorra
Danmark
Finland
Island
Liechtenstein
Litauen
Luxemburg
Monaco
Nederländerna
Norge
San Marino
Spanien
Sverige

Senast redigerat 2008-05-16 21:09

Vatikanstaten kan du nog stryka, tror faktiskt italienska mobilnät täcker det landet

Ursprungligen av Leftrustle:

Vatikanstaten kan du nog stryka, tror faktiskt italienska mobilnät täcker det landet

Räcker väl med en mast

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-05-16 22:13

hur blir det för oss??

Hej alla iphone-fans!! jag är jätte glad att jag han köpa en iphone i uk innan den tog slut.. super nöjd med den!! men nu har jag några frågor!! vad jag har förstått så kommer den att lanseras i många nya länder och operatörer?? jag tror att aom den inte kommer till sverige så blir det nog ganska tuffft för oss! jag tror att man kommer ta bort själva aktiveringen genom i-tunes och man måste skriva på abb i butiken.. eller vad tror ni?? jag tror inte vi kan åka till usa eller uk o köpa hem en iphone billigt och sedan låsa upp den som vi kan göra nu! ni förstår säkert hur jag menar.. eller kan det vara så att den kommer helt olåst o kommer säljas av the phone house i sverige??? vad jag försöker säga är bara det att om ingen operatör tar hit den så kan det bli knepigt att köpa en 3g iphone för oss, eller vad tror ni????

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-16 22:35
Ursprungligen av Leftrustle:

Vatikanstaten kan du nog stryka, tror faktiskt italienska mobilnät täcker det landet

San Marino täcks självklart också men inte ska landet bort från listan från det. Ju fler länder ju bättre propaganda!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-16 22:34

Nu tycker jag Telenor ska röra lite på benen om de ska vinna marknadsandelar från Telia.

Vad väntar man på egentligen? Att det ska börja regna iPhones?

Telia är det enda som gäller om telefonen ska funka utanför vissa storstäder i Sverige.

Telenor har också sagt att de dragit sig ur förhandlingarna och Telia säger att de ligger i förhandling. Men detta måste vara när hela världen ska få telefonen för med alla dessa länder kan inte de som är kvar bli utan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-16 23:55

Källa? Telenor skulle egentligen fungera bäst för mig, så det här är ju lite tråkigt. Telia är en byråkrati som är både dålig på support och dyr.

1
Bevaka tråden